Miltai – kurie naudingiausi, o kurių reikėtų vengti? 

Miltų rūšių šiais laikais pasirinkimas itin platus, todėl kartais labai sunku suprasti, kurie tinkamiausi ir sveikiausi. Anksčiau žinojome tik kvietinius ir ruginius miltus. O ir pasirinkimo kitokio nebūdavo. Tačiau džiugu, kad žmonės vis labiau domisi sveikesne mityba ir ieško alternatyvų, kuo pakeisti įprastus miltus. Straipsnyje papasakosiu, kokie miltai tinkamiausi ir sveikiausi.

 

Rinkis pilno grūdo miltus 

Turbūt dažnai tenka girdėti apie pilno grūdo miltus ir produktus iš jų. Kuo gi jie pranašesni ir geresni už įprastus miltus? Juk visuomet buvo manoma, kad patys geriausi miltai yra balčiausi ir smulkiausi. Kuo smulkiau sumalti, tuo kokybiškesni. Na, taip, kepiniai išeis tobuli, tačiau naudos iš jų jokios. Renkantis miltus labai svarbu, kad juose būtų išlikę daug skaidulinių medžiagų, vitaminų bei mineralų. O tai įtakoja ir jų apdirbimo būdas. 

Būtent pilno grūdo miltai yra mums naudingiausi. Žinoma, jų skonis skiriasi nuo įprastų miltų, bet nauda neabejotinai didesnė. Pilno grūdo miltuose gausu vitaminų, skaidulų, mineralinių medžiagų. Tokius miltus reikėtų rinktis ne tik norintiems numesti svorio, bet ir besirūpinantiems savo sveikata.  

Pilno grūdo miltai turi daug skaidulų, o tai reiškia, kad suvalgius patiekalą, pagamintą iš tokių miltų sotumo jausmas išlieka ilgiau. Žinoma, daugeliui nepatinka pilno grūdo miltų gaminių išvaizda, skonis taip pat šiek tiek kitoks. Tačiau juk svarbiausia sveikata, tiesa? 

Be gliuteno - kodėl šį užrašą ant produktų matai vis dažniau? 

Tokių grūdų, kaip kviečiai, miežiai ar rugiai, miltuose gausu gliuteno arba kitaip vadinamo glitimo. Tai baltymas, kuris nėra naudingas mūsų organizmui. O daugelis žmonių jo netoleruoja. Todėl vis populiaresni gaminiai be gliuteno. Žinoma, dažnai be gliuteno būna ir ne itin sveiki produktai, todėl turėtum vadovautis ne tik šiuo užrašu, bet ir visa produkto sudėtimi. Na, o dėl gliuteno stenkis vengti baltų, smulkių kvietinių miltų. Juose gausu ne tik gliuteno, bet dažnai ir cukraus bei hidrintų riebalų.  

Turbūt natūraliai kyla klausimas – kokie yra gliuteno netoleravimo požymiai? O jų iš ties daug. Dažnai juntamas pilvo putimas, kartais pykinimas, pilvo skausmas. Taip pat netoleruojant gliuteno gali skaudėti galvą, būti juntamas nuolatinis nuovargis, atsiranda odos bėrimai, dermatitas. Netoleruojant gliuteno gali sutrikti net ir mąstymas, sunkiau įsisavinamos maistinės medžiagos, skauda raumenis, sąnarius, ima trūkti geležies, kankina nerimas, didesnė tikimybė susirgti I tipo diabetu. 

Kokie miltai tinkamiausi? 

Pirmiausia noriu dar kartą priminti, kad reikėtų vengti kvietinių, aukščiausios rūšies miltų. Taip, kepiniai iš jų nuostabūs, bet mūsų organizmui tai netinkama. Naudingiausi pilno grūdo miltai. Gali rinktis spelta miltus, ruginius. Taip pat labai naudingi avižų miltai, kuriuose daug baltymų, skaidulų, geležies, biotino, magnio. Jei visiškai netoleruoji gliuteno, idealiai tiks bolivinių balandų, grikių, ryžių, kukurūzų ar žirnių miltai. Didžiausią vertę turi grikių bei bolivinių balandų (kynva) miltai. Žinoma, visų miltų skonis skirtingas, tad reikėtų atrasti tokiu, kurie skaniausi tau.  

Miltai gali būti gaminami ir iš riešutų. Populiariausi - migdolų, kokosų, anakardžių, lazdynų miltai. Jie itin tinkami desertų gamybai. Žinoma, riešutų miltai turi daug kalorijų, tačiau juose gausu gerųjų riebalų, o angliavandenių labai nedaug. Tad jie idealiai tiks norint pasilepinti, bet tuo pačiu maitintis sveikai. 

 

Taip pat labai naudingi avinžirnių miltai. Jie gaminami iš avinžirnių pupelių. Juose gausu skaidulų, sočiųjų riebalų, juose gausu B grupės vitaminų A, K, PP, E, C vitaminų. Taip pat jie turtingi ir kitomis medžiagomis - beta karotinu, manganu, kaliu, magniu, selenu, kalciu, cinku, chloru, geležies, jodu, fosforu, siera natrio molibdenu, alavu, vanadžiu, siliciu, titanu, kobaltu.  

Atmink, kad norint sveikai maitintis svarbu ieškoti alternatyvų. O jų tikrai daug ir labai svarbu suprasti, kad sveika mityba tikrai įvairi ir joje gausu skanių produktų. Na, o jei Tau itin sunku sugalvoti, ką gaminti, rekomenduoju prenumeruoti mūsų kuriamus receptus. Užsisakyk metinę receptų prenumeratą ir nesuk galvos dėl idėjų ir receptų. Pažadu, patiks Tau ir Tavo šeimai.  

“Žalioji dėžutė” misija - padėti atrasti kelią į sveikesnį gyvenimą ir geresnę savijautą. Dirbame tam, kad galėtume dalintis savo sukauptomis žiniomis ir parodyti, kad natūralios priemonės yra be galo naudingos ir veiksmingos. Mūsų klientai pamilo TOP produktus – inovatyvius rutuliukus su pelynu “Ponas Baubas” ir skaidulas “Drakonas”. Tai produktai geresnei savijautai, svorio mažinimui ir žarnynui. Mes žengiame koja kojon kartu su savo klientu, padedame išmokti sveikiau maitintis, suformuoti naujus įpročius savo gyvenime!