Svorio metimas – kaip save motyvuoti?  

Turbūt ne kartą sau teko pažadėti, kad numesi svorio, o jį pradėsi mesti nuo pirmadienio ar nuo kito mėnesio. Bet dienos taip slenka, o pradėti vis niekaip nepavyksta? Ir vis atsiranda pasiteisinimų kodėl. Pažįstama situacija, tiesa? Todėl labai svarbu save motyvuoti ir net pasitelkti tam tikrus psichologinius triukus, kurie padės lengviau psichologiškai nusiteikti šiam procesui. Tad šiame straipsnyje papasakosiu apie geriausiu savęs motyvavimo būdus ir išduosiu kelias gudrybes, kurios padės lengviau laikytis savo tikslo! 

Motyvacija – nuo ko pradėti?  

Svorio metimas turbūt vienas dažniausių pažadų sau. Tačiau nuolat atidėliojama pradžia arba pradėjus greitai dingsta motyvacija ir viskas pasimiršta. Todėl labai svarbu pasiruošti tam ir save tinkamai motyvuoti. Pirmiausia turime aiškiai sau išsikelti tikslą. Šiuo atveju tikslas – svorio metimas. Nusistatyk jį kuo aiškiau. Tarkime – mano tikslas numesti 5 kilogramus ir sutvirtinti kūną. Tai pasieksiu per 2 mėnesius. Nusistatyk ne tik tikslą, bet ir aiškų laiką iki kada nori tai padaryti. Kodėl? Todėl, kad kai neapibrėži aiškiai laiko, gali ir toliau atidėlioti, rasti sau pasiteisinimą.  

Kas gi svarbu toliau? Žinoma, pradžia - išsikelk mažesnius tikslus. Tarkime, kad pirmą savaitę stengsiesi sveikiau maitintis, atrasi Tau patinkančią fizinę veiklą. Kas svarbu? Svarbu, kad tai ką darai Tau teiktų malonumą. Jei labai nepatinka kokios treniruotės, atrask kitokią veiklą - šokius, aktyvius pasivaikščiojimus, bėgiojimą ar lengvą mankštą.

Labai svarbu, kad jaustum malonumą ir nuteiktum save, kad tai Tau suteikia džiaugsmo. Ir žinoma, ne tik džiaugsmo, bet padės pasiekti savo tikslą. Beje, maistas taip pat turi būti skanus Tau! Nes sveika mityba tikrai nėra baisi. Dažnai visi įsivaizduoja, kad tai tik sausa vištiena ir salotų lapai ???? Bet iš tiesų ji tokia įvairi, tiek daug patiekalų, skonių, kad gali pasijausti tarsi valgytum restorane. Tad netingėk pasiruošti ir susirasti tokius patiekalus, kurie Tau patiktų. O dar geriau, jei rasi mitybos specialistą, kuris pradžioje padės suprasti, kaip teisingai valgyti, kaip rinktis produktus ir sudėlios Tau skirtą meniu. 

Dėl ko meti svorį?  

Dar vienas svarbus dalykas - kodėl nori numesti svorio? Ar pastebėjai, jei kas pasako, kad turi tai daryti, pradedi ir darai, tačiau tikrai be motyvacijos. Tai tarsi išorinė motyvacija, bet viduje nejauti didelio noro. Svarbu, kad įtiktum ne kitiems, o darytum tai dėl savęs - dėl geros savijautos, dėl to, kad galėsi dėvėti norimus drabužius, dėl to, kad drąsiai vasarą vilkėsi bikini pajūryje ir t.t. Labai svarbu, kad nedarytum to dėl kitų. Štai jei draugė sakys, kad sportuoja, kad sportas būtinas jei nori gražiai atrodyti. Tada Tu tarsi jausi kaltę, kad to nedarai, eisi sportuoti, bet tik todėl, kad draugė sako, jog tai būtina. Tu eisi, sportuosi, bet tik todėl, kad neatrodytum prasčiau. Deja, bet Tau malonumo tai neteiks ir vis tiek kažkada mesi šį užsiėmimą.  

Todėl labai svarbu viską daryti dėl savęs. Paklausk savęs, ką Tau duos svorio metimas, mityba, sportas. Ar tikrai esi pasiryžęs (-usi) tai daryti?  

Suprask, kokią naudą Tau atneš svorio metimas, mitybos keitimas, sportas 

Jei suprasti kodėl Tau tai naudinga, atsiras ir didesnė motyvacija. Pakeitus mitybą išspręsti gali įvairias bėdas - dings pilvukas, dings pilvo pūtimas, virškinimo sutrikimai, sulieknėsi, pagražės oda, atsiras daugiau energijos, būsi sveikesnis. Sportas padės sutvirtinti kūną, išryškinti raumenis, būti stipresniam, energingesniam.

O kai po kelių savaičių pasimatuosi drabužį, į kurį nebeįlindai, motyvacija tik dar labiau sustiprės. Labai padeda pamatyti pirmieji pokyčiai! Tik svarbu nesustoti ir vėliau, kai procesas tampa kiek lėtesnis, atsiminti, kaip džiaugiesi savo pokyčiais. Pažiūrėk foto prieš pradedant mesti svorį ir jau su pirmaisiais pokyčiais ar dabartiniais. Palygink, kaip jautiesi dabar, kaip jauteisi tada. Manau, kad greitai motyvacija ir vėl sugrįš.  

O kaip dėl to, ko teks atsisakyti? 

Taip, pradėjus mesti svorį, keisti įpročius, tenka ir kai ko atsisakyti. Reikės atrasti laiko sportui. Tačiau gal jei nepažiūrėsi vienos serialo dalies nieko nenutiks? O Tu pasijausi daug geriau po sporto. Taip, teks atsisakyti įvairių nesveikų užkandžių, bet juk viskas dėl geresnės savijautos ir gražesnės išvaizdos sau! Sunkiausia, kai atvyksta svečių, visi užkandžiauja, o Tau negalima?

Turėsi išmokti prisitaikyti, atrasti sveikesnius užkandžius ar bent nepiktnaudžiauti nesveikais ir jais pasmaguriauti tik retomis progomis. Pamatysi, su laiku tai taps taip įprasta, kad net nesinorės nesveiko maisto, užkandžių ar gėrimų. Net ir organizmas po kurio laiko parodo, kad jam toks maistas nebetinka.  

Visuomet pagalvok, kas geriau - vienkartinė malonumo akimirka ar Tavo tikslas ir rezultatas, kurio sieki?  

Keli mano patarimai, kaip lengviau mesti svorį 

Noriu pasidalinti keliais patarimais, kurie leis lengviau mesti svorį.  

  • Pirmiausia - pamiršk visas dietas! Atmink, tik sveika, subalansuota mityba yra Tavo geros savijautos priežastis. Dietose dažniausiai daug ko atsisakoma, daug ribojimų. O štai sveika mityba tokia įvairi, joje tiek skonių, kad tikrai nepajusi, kad tai mityba svorio metimui. Dažnai žmonės išbandydami mitybos planus net nustemba, kad valgo daugiau nei prieš tai, o svoris krenta. Bet viskas dėl teisingo maisto pasirinkimo ir medžiagų apykaitos suaktyvėjimo. 

  • Apgauk alkį! Kai jautiesi alkanas atsigerk vandens, jei nepraeis alkio jausmas tuomet užkask daržovių. Jos naudingos ir tikrai padės numalšinti alkį. Taip pat puikiai padės skaidulų vartojimas. Jos ilgam suteikia sotumo jausmą.  

  • Sportas – tai smagus užsiėmimas! Pažvelk į sportą ar mankštą kitaip. Tai smagi, aktyvi veikla, kuri priverčia geriau jaustis po to. Visuomet sunkiausia prisiversti pradėti sportuoti, tačiau po treniruotės jausmas neapsakomas. Visuomet atsimink, kaip jautiesi po to ir taip bus daug lengviau.

  • Išsiaiškink ir pasistenk suprasti svorio priaugimo priežastis. Labai svarbu aiškiai suvokti, dėl ko priaugi svorio, kas tai įtakoja. Skaityk, domėkis. Įrodyta, kai aiškiai supranti, kas įtakoja Tavo prastesnę savijautą, antsvorį, daug lengviau siekti savo tikslo ir maitintis sveikai.  

  • Įsivaizduok save po mėnesio. Ypatingai kai dar tik pati pradžia ir po pirmos savaitės dar nematai didelių rezultatų atrodo sunku, mažiau motyvacijos. Bet Tu pabandyk save įsivaizduoti po mėnesio, dviejų, pažiūrėk kitų žmonių nuotraukas prieš ir po. Pamatysi, kaip viduje sukils noras toliau siekti savo tikslo.  

  • Pakankamai miegok. Miegas reikalingas grožiui, gerai savijautai ir tikrai svorio metimui! Jei miegosi pakankamai, svoris kris lengviau, o ir jausiesi žvaliau. Vakare miegoti pasistenk nueiti iki 22 valandos ir išmiegok mažiausiai 7 valandas. Geriau atsikelti anksčiau ryte, nei nueiti miegoti labai vėlai vakare.  

Na, o jei turi klausimų, ieškai motyvacijos, palaikymo, visuomet gali parašyti ir man. Mielai patarsiu nuo ko pradėti, kur ieškoti informacijos, kokius produktus pasirinkti, kaip maitintis. Gali rašyti man žinutę FacebookInstagram ar el. paštu info@zaliojidezute.lt 

“Žalioji dėžutė” misija - padėti atrasti kelią į sveikesnį gyvenimą ir geresnę savijautą. Dirbame tam, kad galėtume dalintis savo sukauptomis žiniomis ir parodyti, kad natūralios priemonės yra be galo naudingos ir veiksmingos. Mūsų klientai pamilo TOP produktus – inovatyvius rutuliukus su pelynu “Ponas Baubas” ir skaidulas “Drakonas”. Tai produktai geresnei savijautai, svorio mažinimui ir žarnynui. Mes žengiame koja kojon kartu su savo klientu, padedame išmokti sveikiau maitintis, suformuoti naujus įpročius savo gyvenime!