Dažniausi lieknėjimo mitai - ką būtina žinoti?  

Lieknėjimas - viena dažniausiai aptarinėjamų temų.   Būtent todėl neišvengiamai kyla ir pačių įvairiausių teorijų, mitų apie lieknėjimą. Deja, dažnai tai suklaidina žmones, jie pasimeta tarp informacijos gausos, nebeskiria kas teisinga, kas ne. Todėl noriu papasakoti Tau apie dažniausius lieknėjimo mitus ir atskleisti, kaip viskas yra iš tiesų.  

Skaityk straipsnį ir sužinok: 

  • Ar visos dietos skirtingos? 
  • Ar iš tiesų badavimas tinkamiausias pasirinkimas lieknėjant? 
  • Ar mažiau angliavandenių - tai daugiau numestų kilogramų? 
  • Ar būtina atisakyti pieno produktų?  
  • Ar valgant vieną kartą per dieną pavyks numesti svorio? 
  • Ar veganai, vegetarai tikrai maitinasi sveikiau ir jiems lengviau krenta svoris? 

Pirmas mitas – visos dietos skirtingos 

Turbūt tikrai ne kartą girdėjai apie pačias įvairiausias dietas - grikių dieta, kopūstų sriubos dieta, Paleo dieta ir kitos. Jos visos tarsi ir skirtingos. Todėl dažnai manoma, kad viena pranašesnė už kitą. Tačiau iš tiesų visos dietos iš esmės turi tą pačią paskirtį - svorio metimas. Kiekvienos dietos esmė yra labai sumažinti suvartojamų kalorijų kiekį. Ir taip, nesvarbu, kokios dietos laikaisi, svoris krenta. Tačiau noriu labiausiai atkreipti dėmesį ne į tai, kad dietos laikomos skirtingomis, bet į jų poveikį mūsų organizmui.

Dieta nėra geriausias pasirinkimas norint numesti svorio visam laikui ir džiaugtis puikia savijauta. Dieta nepadės išsiugdyti tinkamų sveikos mitybos principų. Todėl jei jau sieki numesti svorio, geriau rinkis ne dietą, o sveiką, subalansuotą mitybą. Kadangi dieta tik trumpalaikis sprendimas.  

Antras mitas – badavimas tinkamiausias pasirinkimas svorio metimui  

Taip, badavimas gal būt ir padės numesti svorio, bet tai turbūt vienas prasčiausių pasirinkimų. Badaujant organizmui ims trūkti vitaminų, maistinių medžiagų, sumažės energijos kiekis, be to, gali susilpnėti ir imunitetas. Taip jau nutinka, kad badaujant organizmas visomis išgalėmis ieško iš kur gauti maistinių medžiagų, taip pat lėtėja ir medžiagų apykaita. Badaujant kelias dienas gal svoris nukris, bet tai bus žalinga sveikatai, o nukritęs svoris netruks sugrįžti atgal. Geriau pasikliauti sveika, pilnaverte mityba ir daugiau judėti. 

Trečias mitas – kuo mažiau angliavandenių, tuo geriau 

Itin paplitęs mitas, kad svoriui mesti geriausia vartoti kuo daugiau baltymų ir praktiškai atsisakyti angliavandenių. Taip, daugiau baltyminio maisto padeda numesti svorio, kadangi atsisakoma įvairių produktų, kurie turi daug angliavandenių. Bet tuo pačiu maisto, turinčio angliavandenių nori dar labiau. Ir jų bijoti visai nereikia. Svarbiausia rinktis tokius produktus, kurie naudingi organizmui – pilno grūdo produktai, vaisiai, daržovės.

  

Ar žinojai, kad atsisakius angliavandenių turinčio maisto ir valganti tik baltyminį maistą gali pakenkti savo organizmui. Tuomet atsiranda nuovargis, energijos trūkumas, ima skaudėti galvą, taip pat netenkama daug skysčių. Todėl labai svarbu, kad organizmą aprūpintum visomis reikiamomis medžiagomis - baltymais, angliavandeniais, riebalais. Svarbiausia išsirinkti tinkamus produktus.  

Ketvirtas mitas – pieno produktai nenaudingi, jų reikėtų atsisakyti metant svorį 

Turbūt ne kartą teko girdėti, kad metant svorį sakoma, jog pieno produktų reikėtų visiškai atsisakyti ir kad jie net įtakoja svorio augimą. Vis tik pieno produktų visiškai nuvertinti tikrai nereikia. Net ir metant svorį tikrai galima vartoti pieno produktus. Valgyk jogurtą, sūrį, varškę, gerk kefyrą. Tai tikrai naudingi produktai. Juose gausu kalcio, baltymų, tad jei tik mėgsti, atsisakyti tikrai nereikia. Svarbiausia, kaip ir visur – saikas. Ir žinoma kokybė.  

Penktas mitas – valgant kartą per dieną geriau kris svoris 

Ach, tikrai ne kartą teko girdėti, kad žmonės valgo tik kartą ar du per dieną ir taip tikisi, kad numes svorio. Tačiau tai nėra geras pasirinkimas. Tai, kad valgysite tik kartą ar du per dieną dar blogiau. Organizmas ims labiau kaupti visas gautas medžiagas, sulėtės medžiagų apykaita. Be to, atsisakius pusryčių ar kitų dienos valgių persivalgoma vakare. O taip dažnai kalorijų suvartojama net daugiau nei valgant 3 – 5 kartus per dieną.

Šeštas mitas - veganams ar vegetarams svorio numesti daug paprasčiau 

Manoma, kad veganai ar vegetarai valgo sveikiau ir jiems svorį numesti daug paprasčiau. Taip, dalis jų tikrai valgo sveiką, subalansuotą maistą, tačiau tikrai ne visi. Atsisakoma nemažai produktų, tačiau kai kurie tuomet valgo daugiau saldumynų, miltinių produktų. O tai tikrai nėra sveikiausia alternatyva.  

Lieknėjimas - tai darbas su savimi ir sveikų įpročių ugdymas. Svarbu maitintis tinkamai ir valgyti pakankamai maisto, neleisti organizmui badauti. Organizmą būtina aprūpinti visaverčių ir įvairiu maistu, kad jis gautų visus reikiamus vitaminus ir maistines medžiagas. Jei Tau trūksta idėjų, ką sveiko ir skanaus pasigaminti, kviečiu užsiprenumeruoti ŽALIOJI DĖŽUTĖ receptus.

Gali išsirinkti pusės metų arba metų prenumeratą. Tuomet kiekvieną savaitę turėsi naujų idėjų, ką pasigaminti. O receptai tikrai paprasti, tačiau patiekalai skanūs ir sveiki! Daugiau informacijos rasi čia: 6 mėnesių receptų prenumerata ir 12 mėnesių prenumerata.  

“Žalioji dėžutė” misija - padėti atrasti kelią į sveikesnį gyvenimą ir geresnę savijautą. Dirbame tam, kad galėtume dalintis savo sukauptomis žiniomis ir parodyti, kad natūralios priemonės yra be galo naudingos ir veiksmingos. Mūsų klientai pamilo TOP produktus – inovatyvius rutuliukus su pelynu “Ponas Baubas” ir skaidulas “Drakonas”. Tai produktai geresnei savijautai, svorio mažinimui ir žarnynui. Mes žengiame koja kojon kartu su savo klientu, padedame išmokti sveikiau maitintis, suformuoti naujus įpročius savo gyvenime! 

 

Jei turi klausimų ir Tu, visuomet gali su manimi susisiekti tel. +370 624 04667 arba parašyti žinutę Facebook.