Mitybos planavimas - kodėl tai būtina?  

Kadangi artėja Nauji metai, tai reiškia, kad visi planuojame ir savo ateinančius metus, rašomės tikslus, svajones. Na, o vienas iš tokių, kurį reikėtų įtraukti kaip naują įprotį - mitybos planavimas. Tai labai svarbu jei nori numesti svorio, išvengti persivalgymo, sveikiau maitintis ir sutaupyti. Kad ir kaip kartais skubame, suplanuotas dienos meniu tikrai padės išvengti nesveikų užkandžių ir praleistų valgymų. Tad skaityk ir sužinok, kaip susiplanuoti meniu savaitei.  

Kada geriausias metas susidaryti meniu ateinančiai savaitei? 

 

Ateinančios savaitės meniu geriausia susiplanuoti penktadienį arba šeštadienį. Taip liks laiko apsipirkti, ramiai susirašyti viską, ko trūksta. Meniu susidėliok visai savaitei. Patogiausia nuo pirmadienio iki sekmadienio.  

Planavimui turėk specialią užrašinę. Joje susirašyk visos savaitės dienas, o tuomet visus savo dienos valgymus – nuo pusryčių iki vakarienės, nepamiršk įtraukti ir užkandžių. Mano rekomendacija – 5 valgymai. Tuomet tikrai neperalksi, suaktyvinsi medžiagų apykaitą. Žinoma, jei pietus valgai ne namuose, tuomet jų gali neįtraukti. Viskas priklauso nuo Tavęs paties – koks Tavo aktyvumas, kiek turi laiko gaminimui.  

Aukščiau matai pavyzdį, kaip gali atrodyti Tavo savaitės meniu planas. Gali išsisaugoti šį paveikslėlį, atsispausdinti ir naudoti savo savaitės meniu planavimui!  

Vadovaukis sveikos mitybos taisyklėmis 

Susidarant meniu savaitei pasistenk atsižvelgti į sveikos mitybos taisykles, principus. Štai pavyzdys, kaip turėtų atrodyti Tavo mityba – 50 % jos sudaryti turi daržovės bei vaisiai, 25 % įvairios kilmės baltyminis maistas ir 25 % pilno grūdo produktai. Atmink, kad lėkštėje dominuoti visuomet turi žalumynai. Ypač pirmoje dienos pusėje. Vakarienei rinkis daugiau baltyminį maistą. 

Daržovės tinka pačios įvairiausios - idealiausia valgyti jas žalias, tačiau tiks ir apvirtos garuose, net ir keptos orkaitėje. Galima įtraukti ir bulvių, tačiau jas sveikiausia virti su lupenomis.  

Kalbant apie baltyminį maistą - tai ne tik mėsa, bet ir riešutai, avinžirniai, riešutai, tofu, lęšiai, pupelės, įvairūs pieno produktai, žuvis. 

Na, o pilno grūdo produktai – tai makaronai, duona, ryžiai (laukiniai, rudieji), avižos, kynva (bolivinės balandos), grikiai ir kiti produktai.  

Be jokios abejonės, labai svarbu nepamiršti ir vandens, kurį derėtų gerti prieš kiekvieną valgį likus 30 minučių iki valgymo. Taip pat gerk jį ir tik atsikėlus ryte, išgėrus kavos puodelį, sportuojant.  

Kokius patiekalus įtraukti į meniu?  

Jei nori vadovautis sveikos mitybos principais, pasistenk įtraukti į meniu kuo daugiau sveikų patiekalų. Ieškok idėjų internete, pasinaudok įvairiomis sveikų patiekalų receptų knygelėmis (jų gali rasti ir pas mus įsigyjant prenumeratą). Susirašyk receptus, kuriuos nori išbandyti. Nepamiršk vieną ar dvi dienas įtraukti ir tokių patiekalų, kurie gal ir nėra labai sveiki, bet labai norisi. Tokius patiekalus geriausia valgyti pirmoje dienos pusėje ir žinoma, saikingai.  

Pirmoje dienos pusėje rinkitės - sumuštinius, košes, blynelius. 
Pirmas užkandis gali būti vaisiai, salotos, proteino batonėlis, kokteilis. 
Pietums rinkitės mėsos ar žuvies patiekalus su daržovėmis, užkepėles, troškinius, įvairius sveikus blynelius ar kitokius kepinius. 
Pavakarių užkandis galėtų būti riešutai, varškė, salotos. 
Vakarienei rinkitės kiaušinius, varškę, salotas su žuvimi ar liesa mėsa, proteininį kokteilį.  

Tai tik preliminarūs pasiūlymai, kad būtų paprasčiau suprasti, kaip reikėtų maitintis.  

Sudarant meniu taip pat rekomenduoju bent dvi dienas kartoti. Taip bus paprasčiau - maistą galėsi pasigaminti iš karto į priekį ir nereikės kasdien gaminti. Gali keisti tik užkandžius, taip liks įvairovė. Nors per dvi dienas patiekalai tikrai neturėtų atsibosti.  

Pirkinių sąrašas - būtina! 

Pirkinių sąrašas būtinas jei nori ne tik neprisipirkti to, ko nereikia, bet ir sutaupyti. Kadangi parduotuvėje pirksi tik tuos produktus, kurie reikalingi suplanuotai mitybai. Ir jokių papildomų užkandžių ar greito maisto.  

Ar verta išbandyti mitybos planus?  

Jei sunku pačiam susidėlioti savo savaitės meniu, tuomet tikrai rekomenduoju išbandyti jau sudarytą mitybos planą. Tuomet viskas daug paprasčiau. Nereikia sukti galvos, ieškoti patiekalų. Viską turi, telieka tik apsipirkti ir gamintis pagal planą. Jau po savaitės mitybos plano žinosi, kaip reikėtų dėliotis mitybą pačiam.  

Nori išbandyti? Užsisakyk mitybos planus mūsų svetainėje www.zaliojidezute.lt  

Čia rasi mitybos planus lieknėjimui, norintiems detoksikuoti organizmą, keto mitybos planą ar tiesiog mitybos planą šeimai. Svetainėje rasi mitybos planų rinkinį, o jei norisi tik kažkurio vieno mitybos plano, parašyk man į Facebook.  

“Žalioji dėžutė” misija - padėti atrasti kelią į sveikesnį gyvenimą ir geresnę savijautą. Dirbame tam, kad galėtume dalintis savo sukauptomis žiniomis ir parodyti, kad natūralios priemonės yra be galo naudingos ir veiksmingos. Mūsų klientai pamilo TOP produktus – inovatyvius rutuliukus su pelynu “Ponas Baubas” ir skaidulas “Drakonas”. Tai produktai geresnei savijautai, svorio mažinimui ir žarnynui. Mes žengiame koja kojon kartu su savo klientu, padedame išmokti sveikiau maitintis, suformuoti naujus įpročius savo gyvenime! 

Jei turi klausimų ir Tu, visuomet gali su manimi susisiekti tel. +370 624 04667 arba parašyti žinutę Facebook.