Nesubalansuotos mitybos pavojai 


 

Netinkama, nesubalansuota mityba gali sukelti rimtus sutrikimus ir ligas. Sulėtėjusį augimą, regėjimo problemas, diabetą ir širdies ligas – visą tai sukelia nesubalansuota mityba. Milijonai žmonių pasaulyje nesilaiko subalansuotos mitybos principų ir kenčia šių lygų pasekmes. 

Šiame straipsnyje Tau papasakosiu: 

  • Kokia mityba yra nesubalansuota?  
  • Apie nesubalansuotos mitybos simptomus  
  • Kaip maitintis sveikai ir subalansuotai? 

Kokia mityba yra nesubalansuota?  

Sveika ir subalansuota mityba turi suteikti organizmui pakankamai maistinių medžiagų, tačiau nesukelti jų pertekliaus. Netinkama mityba yra laikoma tokia mityba, kuri, sukelia maistinių medžiagų trūkumą arba jų perteklių:  

  • maistinių medžiagų trūkumas (baltymų, kalorijų, riebalų) gali būti per mažo svorio priežastis.
  • maistinių medžiagų perteklius sukelia antsvorį ar nutukimą. Tam tikrų vitaminų ar mineralų perteklius gali sukelti ir sveikatos sutrikimus.

Tačiau, dėl kalorijų pertekliaus nutukęs ar antsvorio turintis žmogus gali jausti vitaminų ir mineralų trūkumą. Taip yra todėl, kad kaloringas maistas dažniausiai nėra praturtintas reikalingomis maistinėmis medžiagomis ir vitaminais.  


 

~ Netinkama mityba sukelia maistinių medžiagų trūkumą arba jų perteklių ~ 

Kaip atpažinti, kad mano mityba yra nesubalansuota?

 

Organizmas siunčia įvairius simptomus, kurie įspėja apie nesubalansuotą mitybą. Taigi, kaip juos atpažinti ir laiku ir pakeisti valgymo įpročius?  

Jei organizme trūksta maistinių medžiagų: 

Dažniausiai, šios nesubalansuotos mitybos sukeliami simptomai:  

  • svorio kritimas 
  • mažėjanti riebalų bei raumenų masė 
  • įdubę žandai  
  • patinęs pilvas  
  • išsausėję plaukai ir oda 
  • ilgiau gyjančios žaizdos 
  • nuovargis 
  • koncentracijos trūkumas 
  • irzlumas 
  • depresija bei nerimas

Nesubalansuota mityba gali sukelti vieną arba kelis išvardintus simptomus, kuriuos dažniausiai sukelia šių medžiagų trūkumas:  

  • vitamino A trūkumas išsausina akis, sukelia naktinį aklumą, silpnina imunitetą  
  • cinko trūkumas dažniausiai pasireiškia sumažėjusiu apetitu, sulėtėjusiu augimu, žarnyno sutrikimais plaukų slinkimu, viduriavimu 
  • geležies trūkumas gali sukelti smegenų veiklos sutrikimus, sutrinka organizmo termoreguliacija, atsiranda skrandžio problemos  
  • jodo trūkumas pasireiškia sutrikusia hormonų gamyba organizme, sustojusiu augimu 
  • maistinių medžiagų trūkumas sukelia rimtas sveikatos problemas, todėl pasirūpink, kad Tavo mityboje jų būtų pakankamai. 

~ Nepakankamas maistinių medžiagų kiekis mityboje lemia svorio kritimą, nuovargį, depresiją ~ 

Jei maistinių medžiagų organizme yra per daug 

Nesubalansuota mityba, kuri sukelia maistinių medžiagų perteklių dažniausiai pasireiškia antsvoriu ir nutukimu. Tyrimai rodo, jog dauguma nutukusių ar antsvorio turinčių žmonių suvartoja neadekvačiai daug maistinių medžiagų. Nepaisant to, jiems trūksta organizmui svarbių vitaminų ir mineralų.  

Žmogaus kenčiančio nuo tokios mitybos kraujyje vitamino A ir E yra apie 2-10% mažiau, lyginant su sveiku žmogumi. Ši šokiruojanti statistika yra paaiškinama tuo, kad antsvoris ir nutukimas neretai yra sukeliamas persivalgymo arba greito ar perdirbto maisto piktnaudžiavimu. Toks maistas yra praturtintas kalorijomis ir riebalais, tačiau stokoja kitų maistinių medžiagų ir vitaminų.  

Ištyrę daugiau nei 17 tūkstančių žmonių dietologai nustatė, kad greitą maistą vartojantys žmonės patiria vitamino A ir C trūkumus. Negana to, jie suvartoja daug kalorijų, riebalų ir natrio nei šio maisto vengiantys žmonės (nuoroda į tyrimą čia). 

~ Per didelis maistinių medžiagų kiekis mityboje sukelia viršsvorį ir vitaminų deficitą organizme ~ 


 

Ilgalaikiai poveikiai 

Nesubalansuota mityba gali sukelti ligas bei chroniškas sveikatos problemas. Netinkama mityba didina riziką nutukti. Taip pat gali išsivystyti širdies sutrikimai ir diabetas. Spėjama, kad maistinių medžiagų trūkumas augant, gali sutrikdyti virškinimo sistemą. Tai didina rizika turėti kitas chroniškas ligas subrendus. Tačiau vitaminų ir mineralų perteklius augančiame organizme gali ne tik sukelti nutukimą ar antsvorį, bet ir padidinti riziką susirgti širdies ligomis ar kentėti nuo 2 tipo diabeto.  

Netinkama mityba didina tikimybę susirgti įvairiomis ligomis. Būtent todėl yra svarbu rūpintis maistinių medžiagų kiekiu valgomame maiste. 

 
 

~ Vaikystėje neišugdytas sveikos ir subalansuotos mitybos įprotis gali padidinti tikimybę turėti padidėjusį kraujospūdį, nutukimą, 2 tipo diabetą ir kitas lėtines ligas ~ 

Rizikos grupės 

Nesubalansuota mityba yra pavojinga kiekvienam. Tačiau maisto medžiagų trūkumas ar perteklius dažniausiai kankina:  

  • žmones gyvenančius besivystančiose šalyse, kuriose susiduriama su maisto trūkumu.  
  • žmones, kuriems reikia daugiau maistinių medžiagų. Tai dažniausiai yra vaikai, besilaukiančios moterys ar mamos maitinančios krūtimi.  
  • žmonės su virškinimo sutrikimais. Šie sutrikimai paveikia maistinių medžiagų pasisavinimą organizme.  

Į ką atkreipti dėmesį? 

Tyrimai rodo, kad efektyviausias būdas išvengt nesubalansuotos mitybos pavojaus yra aprūpinti organizmą geležimi, cinku bei jodu. Tavo racione turi būti pakankamai baltymų, angliavandenių, riebalų, vitaminų mineralų ir, žinoma, vandens! Tai yra subalansuotos mitybos pagrindas. Daugiau apie subalansuotą mitybą gali pasiskaityti ankstesniame mano straipsnyje „Sveika ir subalansuota mityba - kas tai?“. 

Sveikos mitybos ir aktyvaus gyvenimo būdo skatinimas padeda išvengti nesubalansuotos mitybos pavojų. Taip pat, sportas gelbsti organizmą nuo maistinių medžiagų pertekliaus! Tačiau, jei jau pasireiškė nesubalansuotos mitybos požymiai, vertėtų gauti pritaikytą dietą, kuri padėtų subalansuoti mitybą ir vėl jaustis gerai.  


 

„ŽALIOSIOS DĖŽUTĖS“ MITYBOS PLANAI 


 

Kad subalansuoti mitybą būtų paprasčiau, siūlau Tau išbandyti  Žaliosios dėžutės“ 7 dienų arba 4 savaičių mitybos planus, su kuriais gali ugdyti sveikos ir subalansuotos mitybos įpročius! Šie planai ne tik padės išvengti nemalonių simptomų, tačiau padės dailinti kūno linijas. 

Mitybos planuose rasi: 

  • meniu kiekvienai dienai  
  • receptus su išsamiais aprašymais  
  • pratimų kūno treniruotėms 
  • lentelę pasiekimas žymėtis 
  • ir daugybę kitų patarimų  

Mitybos planus gali užsisakyti čia arba parašius žinutę man Facebook 

Taigi, nesubalansuota mityba kelia pavojų Tavo sveikatai. Todėl išmintingai dėlioti savo racioną yra būtina dar prieš pastebint pirmuosius maistinių medžiagų pertekliaus ar trūkumo simptomus. Tikiuosi, šis straipsnis Tau buvo naudingas! Kaip Tu aprūpini savo organizmą reikalingomis maistinėmis medžiagomis? Pasidalink savo subalansuotos mitybos paslaptimis.  

“Žalioji dėžutė” misija - padėti atrasti kelią į sveikesnį gyvenimą ir geresnę savijautą. Dirbame tam, kad galėtume dalintis savo sukauptomis žiniomis ir parodyti, kad natūralios priemonės yra be galo naudingos ir veiksmingos. Mūsų klientai pamilo TOP produktus – inovatyvius rutuliukus su pelynu “Ponas Baubas” ir skaidulas “Drakonas”. Tai produktai geresnei savijautai, svorio mažinimui ir žarnynui. Mes žengiame koja kojon kartu su savo klientu, padedame išmokti sveikiau maitintis, suformuoti naujus įpročius savo gyvenime!