Viduržemio jūros dieta – kaip maitintis? 

 

Dietų pasaulyje yra daugybė, šį kartą noriu Tau papasakoti apie Viduržemio jūros dietą. O gal teisingiau būtų sakyti, tiesiog mitybą. Viduržemio jūros dieta iš tiesų yra puikiai subalansuota mityba, kuri padeda užtikrinti, kad organizmas gautų visas reikiamas medžiagas. Ši dieta netgi pripažinta UNESCO, kaip kultūrinis paveldas Italijoje, Ispanijoje, Graikijoje ir Maroke. O pagal Viduržemio mitybos principus maitinasi kone visas pasaulis. Ši mityba paremta itin giliomis tradicijomis. Todėl labai noriu apie ją papasakoti daugiau.  

Viduržemio jūros dietą galima būtų vadinti gyvenimo būdu, kuris paremtas Viduržemio jūros regiono gyventojų gilias tradicijas menančiomis valgymo tradicijomis. Nors kai sakoma, jog tai dieta, dažniausiai manoma, kad ši mityba skirta tik metantiems svorį. Tačiau iš tiesų tai itin sveika, subalansuota mityba ir puikus pavyzdys, kaip turi atrodyti sveikai besimaitinančio žmogaus meniu.  

Viduržemio jūros mityba nemažai tyrinėta ir atlikta daugybė tyrimų, kurie parodė, kad tokia mityba padeda ne tik sumažinti svorį, bet ir naudinga sergant depresija, patiriant stresą. Be to, ši mityba padeda sumažinti cholesterolio kiekį kraujyje, sumažinti infarkto riziką, padeda išvengti širdies bei kraujagyslių ligų. Beje, manoma, kad tai mityba, kuri padeda išlaikyti organizmą jauną. Ji net turi ir kitą pavadinimą - Afroditės dieta. O juk tikrai žinome, kad Afroditė buvo laikoma grožio etalonu, gražiausia deive iš visų. 

Viduržemio jūros dieta – principai 

 

Viduržemio jūros mityba turi tam tikras taisykles ir principus, kurių laikomasi sudarant meniu. Jos metu suvartojama apie 50 % angliavandenių, 30 % riebalų (gerųjų), 20 % baltymų. Viduržemio mityboje didžiąją dalį mitybos sudaro pilno grūdo produktai, ankštiniai, daug šviežių prieskonių - čiobreliai, rozmarinai, bazilikai. Taip pat valgoma daug šviežių vaisių ir daržovių. Valgoma balta mėsa ir žuvis. Jų valgoma 3 – 4 kartus per savaitę. Taip pat atsisakoma cukraus, saldinimui vartojamas medus. Kiaušiniai taip pat ribojami, jų per savaitę reikėtų suvalgyti iki 4 vienetų. Patiekalai gardinami tyru, nerafinuotu, šalto spaudimo alyvuogių aliejumi. Taip pat labai svarbu gerti daug gryno vandens.  

Valgyti reikėtų neskubant ir ramiai. Svarbu mėgautis maistu. Valgomi 3 pagrindiniai valgiai ir 1 ar 2 užkandžiai. Vienas svarbiausių dalykų - valgyti saikingai. Taip pat maistą ruošti patiems ir vengti pusgaminių bei greito maisto.  

Norint numesti svorio svarbus ir fizinis aktyvumas. Gali sportuoti salėje su treniruokliais, rinktis grupines treniruotes ar tiesiog bėgioti, važinėti dviračiu, vaikščioti. Bet koks judėjimas padeda greičiau deginti kalorijas ir tuo pačiu stiprina organizmą.  

Ar Viduržemio jūros dieta kaloringa? 

Viduržemio jūros mityboje gausu kaloringų produktų. Ypatingai daug kalorijų gaunama iš alyvuogių aliejaus, kadangi jis vartojamas gausiai. Tačiau visi produktai yra gerieji riebalai, kurie turi didelę naudą mūsų sveikatai. Vien alyvuogių aliejus turtingas vitaminais bei turi daugybę antioksidantų. O tai padeda išlaikyti jaunystę. Taip pat jis naudingas žmonėms, patiriantiems stresą, dirbantiems protinį darbą.

Vienas svarbiausių dalykų - atsisakyti saldumynų bei raudonos mėsos. Kadangi šios mitybos principas grūdai, daržovės, vaisiai.  

Ką valgyti laikantis Viduržemio jūros dietos?  

Yra tam tikri produktai, kuriuos rekomenduojama valgyti kasdien, kitus kelis kartus per savaitę, o dar kitus itin retai.

 

Kasdien galima valgyti pilno grūdo produktus (duona, ryžiai, avižos, makaronai, kukurūzai). Taip pat ankštines daržoves, bulves, morkas, įvairias salotas, špinatus, kopūstus, pomidorus, svogūnus. Iš vaisių rekomenduojama rinktis obuolius, kriaušes, arbūzą, melioną, vynuoges. Galima valgyti riešutus. Rekomenduojama kasdien valgyti ir prieskonines žoleles - bazilikus, raudonėlius, čiobrelius.  

Pavyzdinis Viduržemio jūros dietos meniu

 

Pusryčiai omletas su špinatais ir prieskoninėmis žolelėmis 

Pietūs - vištiena arba kalakutiena su šviežiomis daržovėmis  

Vakarienė klasikinės graikiškos salotos 

Užkandžiams rinktis riešutus ar vaisius, taip pat galima valgyti šviežią sūrį su medumi.  

Mityba visiškai nesudėtinga, o patiekalai iš ties skanūs ir lengvai pagaminami. Tokios dietos, o tiksliau mitybos laikytis puikiai galima visa gyvenimą.  

Aš taip pat visuomet stengiuosi, kad mano puslapio sekėjai galėtų išbandyti pačius įvairiausius receptus, kurių principas – sveika mityba. Norėtum išbandyti? Įsigyk pusės metų arba metinę receptų prenumeratą. Taip kiekvieną pirmadienį gausi vis naują receptų knygelę. Tuomet tikrai suprasi, kad sveika mityba be galo spalvinga ir skani.  

“Žalioji dėžutė” misija - padėti atrasti kelią į sveikesnį gyvenimą ir geresnę savijautą. Dirbame tam, kad galėtume dalintis savo sukauptomis žiniomis ir parodyti, kad natūralios priemonės yra be galo naudingos ir veiksmingos. Mūsų klientai pamilo TOP produktus – inovatyvius rutuliukus su pelynu “Ponas Baubas” ir skaidulas “Drakonas”. Tai produktai geresnei savijautai, svorio mažinimui ir žarnynui. Mes žengiame koja kojon kartu su savo klientu, padedame išmokti sveikiau maitintis, suformuoti naujus įpročius savo gyvenime!