Sveika ir subalansuota mityba. Nuo ko pradėti?

Mityba turi didžiulę įtaką Tavo sveikatai ir gyvenimo kokybei. Maitintis sveikai yra gana paprasta. Deja, vis populiarėjančios greitos „dietos“ sukelia daug nesusipratimų mityboje. Taigi, išrinkau kelis naudingus patarimus, kurie padės tau pradėti maitintis sveikai!

Jei ir Tau kyla klausimas: kaip laikytis sveikos ir subalansuotos mitybos, šis straipsnis kaip tik Tau! 

Toliau straipsnyje pasakosiu:

  • Kodėl naudinga maitintis sveikai?
  • Apie kalorijų ir energijos balansą
  • Apie makroelementus ir mineralus subalansuotoje mityboje
  • Kokius maisto produktus rinktis?
  • Kaip kontroliuoti porcijų dydžius?
  • Kaip paversti sveiką mitybą įpročiu?

Kodėl naudinga maitintis sveikai?

Rimtos sveikatos problemos vis dažniau siejamos su prasta mityba. Sveika mityba gali drastiškai sumažinti riziką susirgti širdies ligomis ar net vėžiniais susirgimais!

Subalansuota mityba gali pagerinti daugybę gyvenimo sričių – pagerėja savijauta, smegenų veikla bei fizinės galimybės. Negana to, mityba teigiamai paveikia visą Tavo organizmą ir jo ląsteles. 

Kalorijų ir energijos balansas

Nors kalorijų skaičiavimas ne visada yra būtinas, galutinis kalorijų suvartojimas yra pagrindinis subalansuotos mitybos ir svorio kontroliavimo elementas. Jei suvalgai daugiau kalorijų, nei jų sudegini, organizmas jas kaups kaip naujus raumenis arba kūno riebalus. Tačiau, jei kasdien suvartosi mažiau kalorijų, nei jų išnaudoji – svoris ims kristi.

 

Jei sieki numesti svorį, tuomet turi sukurti kalorijų deficitą. Bet norint priaugti svorio ar padidinti kūno masę, reikia suvalgyti daugiau kalorijų, nei sugebi sudeginti.

 

Svarbiausi makroelementai

Subalansuotoje mityboje yra 3 labai svarbūs makroelementai – angliavandeniai, baltymai ir riebalai. Šie elementai svarbūs tuo, jog jie aprūpina organizmą kalorijomis bei yra svarbūs įvairiose organizmo funkcijose. 

Štai keli produktai, kuriuose yra šie makroelementai: 

  • Angliavandeniai: visi krakmolingi maisto produktai – duona, makaronai, bulvės – yra prisotinti angliavandeniais. Jų yra ir vaisiuose, ankštinėse daržovėse ir kai kuriuose pieno produktuose.
  • Baltymai: mėsa bei žuvis, kiaušiniai, pieno produktai, ankštinės daržovės, tofu.
  • Riebalai: riešutuose, įvairiose sėklose, aliejuje, svieste, sūryje, riebioje mėsoje bei žuvyje. 

Kiek makroelementų Tu turėtum suvartoti yra individualu. Viskas priklauso nuo gyvenimo būdo, tikslų bei asmeninių pageidavimų. 

Kokie mineralai yra svarbūs?

Vitaminai ir mineralai yra reikalingi tinkamam organizmo funkcionavimui, tačiau mažesnėmis dozėmis, nei makroelementų. Visi vitaminai ir mineralai yra pagrindas sveiko organizmo, todėl jų turi būti Tavo pasirinktoje mityboje. Tik taip mityba bus subalansuota. 

Svarbiausi vitaminai ir mineralai kuriuos paranku žinoti yra: 

  • Magnisjis yra svarbus daugiau nei 600-tuose ląstelinių procesų! Tokių kaip energijos gavimas, nervų sistemos funkcionavimas bei raumenų veikla. 
  • Kalisšis mineralas nepakeičiamas kontroliuojant kraujo spaudimą, skysčio balansavimui organizme bei nervų sistemos ir raumenų veiklose.
  • Geležis - ji ne tik padeda išnešioti deguonį kraujyje, tačiau ir gerina imuninę sistemą ir smegenų veiklą. 
  • Kalcistai yra svarbus komponentas kaulų bei dantų struktūroje. Taip pat svarbus mineralas širdžiai, raumenims ir nervų sistemai. 
  • Vitaminai - visi vitaminai, nuo A iki K yra neįkainojami organų ir ląstelių veikloje!

Maistas, kurį verta valgyti

Tavo racione neturėtų trūkti šių maisto produktų

  • Daržovės: jos turėtų būti Tavo mitybos pagrindas. Daržovėse nėra daug kalorijų, tačiau gausu svarbių mikroelementų bei skaidulų
  • Vaisiai: natūralūs, bei saldūs skanėstai, kurie turtingi mikroelementais ir antioksidantais. Šios medžiagos padės Tau gerinti sveikatą bei savijautą.
  • Mėsa ir žuvis: mėsos bei žuvies produktai yra geriausias baltymų šaltinis jau daug metų. Nors Vegetarizmas ir veganizmas tampa vis populiaresniais, šie produktai yra pagrindinis žmonių maistas.
  • Riešutai ir sėklos: riebalai, pasisavinami iš šių produktų yra vieni sveikiausių bei naudingiausių. Riešutuose bei sėklose taip pat gausu naudingų mikroelementų.
  • Kiaušiniai: tai turbūt sveikiausias maistas žemėje. Kiaušiniai yra prisotinti baltymų, naudingų riebalų ir kitų mikroelementų. 
  • Pieno produktai: tokie produktai, kaip natūralus jogurtas ar pienas yra labai naudingi. Iš jų organizmas lengvai pasisavina baltymus bei kalcį.
  • Pupelės ir ankštinės daržovės: tai yra fantastiški skaidulų ir baltymų šaltiniai.
  • Gėrimai: vanduo turėtų būti pagrindinis skysčių šaltinis. Tačiau arbata taip pat yra naudingas ir reikalingas gėrimas.
  • Žolelės ir prieskoniai: neretai, prieskoniai ir žolelės yra priturtintos maistinėmis medžiagomis bei naudingais augaliniais junginiais.

Kokių produktų vertėtų vengti?

Joks produktas neturėtų būti pašalintas iš mitybos visam laikui, tačiau kai kurių geriau vengti ar valgyti tik ypatingomis progomis.

Vengtini produktai: 

  • Cukrumi saldinti produktai: produktai, kuriuose gausu cukraus, o ypač saldūs gėrimai, yra sietini su nutukimu ir antro tipo diabetu. 
  • Trans-riebalai: šių riebalų yra gausu aliejuje virtame maiste. Trans-riebalai sukelia širdies sutrikimus.
  • Rafinuoti angliavandeniai: tokių angliavandenių turintys produktai, tokie kaip balta duona, dažnai sukelia persivalgymą, nutukimą.
  • Daržovių aliejai: Nors dauguma žmonių mano, jog jie yra sveiki, daržovių aliejai gali sukelti įvairių sveikatos problemų.
  • Dietinis maistas: dažnai šis maistas yra reklamuojamas kaip sveika alternatyva. Deja, juose riebalai yra keičiami cukrumi, kad produktas neprarastų skonio.

Porcijų kontroliavimas

Kalorijų kontroliavimas yra svarbus norint atsikratyti nereikalingų kilogramų ir siekiant būti sveiku. Kontroliuodamas savo porcijas, Tu išvengsi persivalgymo bei per didelio kalorijų kiekio. Jei nori atsikartyti kūno riebalų, tuomet Tau yra labai svarbu stebėti savo porcijų dydį. Yra paprastų būdų, kaip kontroliuoti porcijas.

Pavyzdžiui: 

  • gali naudoti mažesnes lėkštutes ir naudotis mažesniais stalo įrankiais. 
  • suvalgęs porciją, palauk 20 minučių ir tik tuomet įsidėk dar maisto. 
  • matuok porcijos dydį delnu. Tarkim, vieno valgymo metu, gali suvartoti kumštį angliavandenių, 1-2 delnus baltymų bei 1-2 nykščio dydžio porcijas naudingų riebalų. 

Kaip paversti sveiką mitybą įpročiu?

Štai puiki taisyklė: jei nemanai, kad sugebėsi laikytis šios mitybos ilgiau nei metus, ši mityba ne Tau. Labai dažnai žmonės pradeda laikytis ekstremalių dietų, kurios jiems yra ne tinkamos. Dėl to, jie negali išvystyti įpročio, sveikai ir naudingai maitintis. Yra gąsdinančios statistikos, kuri rodo, kad dauguma žmonių po dietos greitai susigrąžina numestą svorį. 

Kaip visuomet, balansas yra pagrindas. Jei neturi jokių specifinių ligų ar poreikių, joks maistas neturėtų būti visiškai išbrauktas iš Tavo valgiaraščio. Toks drastiškas produktų šalinimas tik didina pagundą bei norą nesveikai maitintis. Tai trukdo ilgalaikiams tikslams. Valgant tinkamą maistą ir kontroliuojant porcijas kasdien, sukurk galimybę retkarčiais pasimėgauti skanėstais nepakenkiant sveikatai. Toks požiūris į subalansuotą mitybą yra veiksmingesnis ir sveikesnis.



„ŽALIOSIOS DĖŽUTĖS“ MITYBOS PLANAI

Jei manai, jog sudaryti pačiam subalansuotos mitybos planą yra sunku, gali įsigyti ir „Žaliosios dėžutės“ 7 dienų arba 4 savaičių mitybos planus, su kuriais gali ugdyti sveikos ir subalansuotos mitybos įpročius, kurie padės padailinti kūno linijas! 

Mitybos planuose rasi:

  • meniu kiekvienai dienai 
  • receptus su išsamiais aprašymais 
  • pratimų kūno treniruotėms
  • lentelę pasiekimas žymėtis
  • ir daugybę kitų patarimų

Mitybos planus gali užsisakyti čia arba parašius žinutę man Facebook.

Ne tik sveika ir subalansuota mityba yra svarbi palaikant tinkamą organizmo funkcionavimą bei gerą savijautą. Taip pat labai svarbu mankštintis, gerai išsimiegoti ir sumažinti stresą. Tikiuosi šie patarimai padės Tau tapti sveikesniu, sumažinti įvairių ligų riziką bei padailinti kūno linijas. Pasidalink savo patarimais ir papasakok, kaip Tau sekėsi subalansuoti savo mityba? Ar tokia mityba jau tapo įpročiu?  

“Žalioji dėžutė” misija - padėti atrasti kelią į sveikesnį gyvenimą ir geresnę savijautą. Dirbame tam, kad galėtume dalintis savo sukauptomis žiniomis ir parodyti, kad natūralios priemonės yra be galo naudingos ir veiksmingos. Mūsų klientai pamilo TOP produktus – inovatyvius rutuliukus su pelynu “Ponas Baubas” ir skaidulas “Drakonas”. Tai produktai geresnei savijautai, svorio mažinimui ir žarnynui. Mes žengiame koja kojon kartu su savo klientu, padedame išmokti sveikiau maitintis, suformuoti naujus įpročius savo gyvenime!