Sveikas lieknėjimas - TOP 10 patarimų! 

Dietos, badavimai, daugelio produktų atsisakymas – ar tai gerai? Tikrai ne! Aš visada buvau už sveiką lieknėjimą, kai nėra kenkiama savo sveikatai ir nedaroma žala organizmui. Nesivaikyk populiarių dietų, nebadauk ir nesistenk atsisakyti visko. Tau tikrai nebūtina valgyti vien salotas, kas sulieknėtum. Tačiau svarbu laikytis tam tikrų taisyklių, kurios padeda sveikai numesti svorio ir geriau jaustis. Jomis ir noriu su Tavimi pasidalinti.

  

Straipsnyje dalinuosi savo TOP 10 patarimų, kaip sveikai lieknėti! 

Lieknėjimo taisyklė nr. 1 – gerk daugiau vandens 

Taip, tikrai tikiu, kad tai girdėjai jau ne kartą. Tačiau noriu priminti, kad vanduo būtinas norint geriau jaustis ir lengviau numesti svorį. Ar žinojai, kad kai jautiesi alkanas, pirmiausia reikia išgerti vandens. Kadangi dažnai troškulys sumaišomas su alkiu. Tad jei jauti, kad labai nori valgyti, pirmiausia išgerk stiklinę vandens. Taip pat vandenį turėtume gerti ir 30 min. iki valgio.

Ryte atsikėlus taip pat nepamiršk stiklinės vandens. Tik gerk ne itin šaltą. Ypatingai ryte geriausia gerti šiek tiek šiltą vandenį. Per dieną pasistenk išgerti bent 1,5 l vandens. Sportuojantiems reikia dar daugiau. Taip pat papildomai išgerk stiklinę vandens po kiekvieno kavos puodelio. 

Lieknėjimo taisyklė nr. 2 – valgyk dažniau 

Lieknėjant dažniausiai stengiamasi visiškai sumažinti valgymų skaičių, porcijas. Daugeliui vis dar atrodo, kad kuo mažiau valgysi, tuo greičiau numesi svorį. Bet ech... klaidinga tokia nuomonė. Organizmas turi gauti pakankamai maistinių medžiagų ir nebadauti. Todėl visuomet valgyk pusryčius, pietus ir vakarienę. Puiku jei dar ir užkandžius pasirinksi.

Žinoma, maistas turi būti subalansuotas, sotus ir sveikas. Valgant reguliariais ir nebadaujant svorio numesi tikrai greičiau. O štai visiškai sumažinus porcijas ar net atsisakius kažkurio dienos valgio Tu tik sulėtinsi savo medžiagų apykaitą. 

Lieknėjimo taisyklė nr. 3 – valgyk kuo daugiau daržovių  

Su kiekvienu valgiu turėtum gauti ir porciją daržovių. Jas gali valgyti virtas, žalias, apkeptas, troškintas. Svarbiausia, kad įtrauktum jų kuo daugiau į savo mitybos racioną. Daržovės turi daug vitaminų, maistinių medžiagų, skaidulinių medžiagų, ląstelienos. Daržovės Tavo lėkštėje turėtų užimti puse vietos. Valgyk jas kuo įvairesnes, taip gausi skirtingų medžiagų.  

Lieknėjimo taisyklė nr. 4 - išsimiegok 

Miegas yra ne mažiau svarbus faktorius lieknėjant. Jei nuolat miegi per mažai, prastai pailsi, tai gali įtakoti svorio augimą ar sunkesnį jo metimą. Todėl skirk pakankamai laiko savo kokybiškam poilsiui ir miegui. Pasistenk kas naktį išmiegoti mažiausiai 6 – 7 valandas. Puiku, jei gali išmiegoti ir 8 valandas. Na, o eiti miegoti optimaliausias laikas 21 – 22 val.  

Lieknėjimo taisyklė nr. 5 – atsisakyk arba saikingai vartok alkoholį 

Tikrai nemažai žmonių nemato nieko blogo kas vakarą išgerti po taurę vyno, šampano ar kokteilį. Tačiau reikėtų nepamiršti, kad alkoholis ne tik sukelia nepriklausomybę ir daro žalą organizmui, bet ir apsunkina lieknėjimo procesą. Alkoholis turi tikrai daug kalorijų. Jo išgėrus norisi ir užkandžiauti, tad kalorijų bomba garantuota.

Venkite dažno alkoholio vartojimo, jei įmanoma, visai jo atsisakykite. Na, o jei atsisakyti visiškai nepavyksta ar tiesiog nesinori, rinkitės mažiausiai kalorijų turinčius gėrimus. Mažiausiai jų turi sausas vynas. 

 

Lieknėjimo taisyklė nr. 6 – neužkandžiauk po vakarienės 

Pažįstama situacija? Pavalgai vakarienę, tuomet laukia poilsis, filmų, laidų žiūrėjimas. O bežiūrint tikrai dažnai užsinori kažką sukrimsti. Ir nejučia kažkur pradingsta traškučių maišelis, rūkyta dešrytė ar kitas ne itin sveikas užkandis. Skrandis apsunksta, virškinimas sulėtėja, o ryte net ir pusryčių nesinori.

Jei jau taip nutiko, kad būtinai norisi kažką suvalgyti, rinkis nekaloringus užkandžius - agurką, morką ar kitas daržoves, išgerk stiklinę vandens ar arbatos, suvalgyk natūralaus jogurto, grūdėtos varškės, išgerk kefyro. Šie užkandžiai daug geresnis pasirinkimas, o taip pat padės numalšinti alkį. 

Lieknėjimo taisyklė nr. 7 - skanėstus valgyk su saiku 

Na, o kaip be nuodėmių lieknėjant? Jei laikaisi sąžiningais subalansuotos mitybos ir nuolat stengiesi valgyti tai, kas tikrai sveika, šaunu. Tačiau net ir stipriausią valią turintiems užeina noras suvalgyti kažką labai skanaus, mėgstamo, tačiau ne itin sveiko. Neatsisakyk visiškai to, kas Tau labai patinka. Tiesiog suvalgyk nedaug.

Kartais būtina pasilepinti tam, kad nuolat negalvotum apie tai, kas įprastai draudžiama. Jei labai mėgsti kažkokį pyragą, suvalgyk nedidelį jo gabalėlį pirmoje dienos pusėje. Tas pats galioja ir kitiems pasirinkimams. Saikas ir nedažnas pasilepinimas.

 

Lieknėjimo taisyklė nr. 8 – vartok prieskonius 

Sveikai maitinantis dažnai atsisakoma druskos. Visai jos atsisakyti nebūtina, tačiau stenkis maistą sūdyti kuo mažiau. Vartok himalajų druską, ji geresnis pasirinkimas. Na, o patiekalus gardink pačiomis įvairiausiomis prieskoninėmis žolelėmis.

Žolelių yra pačių įvairiausių, jos suteikia nuostabų skonį ir aromatą. Tad gali nuolat eksperimentuoti ir suteikti maistui naujų skonių. Tuo pačiu reikės mažiau druskos. Nes jos padauginame tuomet, kai maistas labai prėskas ir neturi jokio skonio.  

Lieknėjimo taisyklė nr. 9 - pasiruošk sveikus užkandžius 

Dažniausiai kai išalkstama laikotarpyje tarp pagrindinių valgių, užkandžiai tampa nebekontroliuojami. Dažnai pasirenkamos bandelės, šokoladukai ar kiti daug angliavandenių turintys produktai. Todėl visuomet su savimi pasistenk turėtų sveikų užkandžių. Tam puikiai tiks obuolys, kriaušė, bananas ar kitas vaisius, uogos, jogurtas ar net salotų indelis, riešutai.

Viskas priklauso nuo to, kur užkandžiausi. Tačiau jei su savimi turėsi sveiką užkandį, praalkus suvalgysi ir nebesinorės visiškai nevertingo maisto. Pradžioje gal kiek sunku išsiugdyti įproti pasiruošti užkandžius, tačiau vėliau tai taps įprasta, o pagražėjusi figūra paskatins dar atidžiau rinktis ne tik užkandžius bet ir kitus dienos valgius. 

Lieknėjimo taisyklė nr. 10 – vartok skaidulas 

Skaidulos yra puikus pasirinkimas norint saugiai mesti svorį. Jos suteikia ilgam sotumo jausmą, padeda išvalyti žarnyną, palaiko normalią mikroflorą, padeda daugintis gerosioms bakterijoms. Skaidulų mišiniai rekomenduojami ir žmonėms, kurie turi problemų su pilvo pūtimu, vidurių užkietėjimu. 

 

“Žalioji dėžutė” misija - padėti atrasti kelią į sveikesnį gyvenimą ir geresnę savijautą. Dirbame tam, kad galėtume dalintis savo sukauptomis žiniomis ir parodyti, kad natūralios priemonės yra be galo naudingos ir veiksmingos. Mūsų klientai pamilo TOP produktus – inovatyvius rutuliukus su pelynu “Ponas Baubas” ir skaidulas “Drakonas”. Tai produktai geresnei savijautai, svorio mažinimui ir žarnynui. Mes žengiame koja kojon kartu su savo klientu, padedame išmokti sveikiau maitintis, suformuoti naujus įpročius savo gyvenime!