Kaip numesti svorio be dietų? 5 paprasti patarimai 

Dieta gali būti tikras iššūkis Jūsų organizmui, be to, dažnai dietos laikytis sunku ir psichologiškai. Turbūt ne kartą ir Tau teko išbandyti kokią nors dietą, kai tenka labai daug atsisakyti, valgyti ne itin įvairų maistą. Juk yra net ir vieno ar kelių produktų dietų. Tačiau iš tiesų, labai daug dietų tėra tik laikinas būdas numesti svorio, ir ne visuomet saugiausias. Todėl noriu pasidalinti vos 5 patarimais, kurie Tau padės numesti svorio. Žinoma, rezultatų pasieksi ne per savaitę, tačiau tai bus sveika organizmui ir rezultatas išliks ilgalaikis.  

Straipsnyje sužinosi paprastus 5 būdus, kurie padės lengviau numesti svorio!  

Išmok suvaldyti alkį 

Ar pastebėjai, kad kartais atrodo, jog valgyti norisi nuolat. O kai reikia išverti kelias valandas neužkandžiavus, tai virsta tikru iššūkiu. Noras valgyti atsiranda dėl kelių priežasčių. Pirma, gali būti, kad organizmui trūksta tam tikrų vitaminų ir maistinių medžiagų. Valgant nesubalansuotą maistą, nepapildote organizmo reikiamomis medžiagomis, todėl dažnai jaučiamas alkis. 

 

Antra, nepavalgai pusryčių metu, praleidi pietus ar jie labai negausūs. Tokiu atveju popiet ir vakare Tave tikrai kankins nenumaldomas alkis. Taip prisivalgome per daug, nuolat norisi užkandžiauti. Todėl nepraleidinėk valgių. Valgyk maistingus ir sočius pusryčius, pietus ir lengvesnę vakarienę. Valgant panašiu metu suaktyvinsi medžiagų apykaitą ir atsikratysi papildomų kilogramų. Beje, mano maža paslaptis - maistinės skaidulos. Visuomet pusvalandį prieš valgį išgeriu vandens su arbatiniu šaukšteliu skaidulų. Tai padeda išlaikyti sotumo jausmą ir pagerinti žarnyno darbą. Todėl normalų svorį išlaikyti tampa daug paprasčiau.  

Dar viena nuolatinio užkandžiavimo ir persivalgymo priežastis - tinginiavimas. Ypatingai tai liečia žmones, kurie turi daug laiko ar dirba namuose. Pastebėjai, ilgesnį laiką būnant namuose tarsi traukte traukia prie šaldytuvo? Dažnai neturėdami ką veikti imame užkandžiauti. O ypatingai sunku atsilaikyti, kai sau prižadame, kad daugiau taip nedarysime. Jei žinai, kad turėsi daug laisvo laiko, sugalvok įdomių užsiėmimų, kurie padėtų atitraukti mintis nuo maisto. O tuomet, kai valgysi, pasistenk, kad maistas būtų sotus, kokybiškas ir subalansuotas.  

Saikas ir sąmoningumas 

Manau, kad dažnam nutinka taip, kad prisivalgo visko iš eilės. Šokolado gabalėlis, rūkytos dešros riekelė ir vėl kažkas saldaus. Taip net nepajuntame, kaip suvalgome maisto daugiau nei reikia, o ir visai nevertingo. Dar viena bėda, valgymas skubant.  

Jei esi smaližė (-ius), valgyk desertą prieš pagrindinį valgį. Po deserto valgant sotų maistą daryk tai lėtai, pasimėgaujant ir gerai sukramtant. Skrandžiui daug lengviau virškinti maistą, kai jis pakankamai susmulkintas. Kai valgome skubėdami net nepastebime, kaip maistas atsiduria skrandyje vos pakramtytas. Taip apkraunama virškinimo sistema, jaučiamas sunkumo jausmas, pilvo pūtimas. O tai tikrai nemalonu, tiesa?  

Saikas taip pat labai svarbus. Suvalgius kažką skanaus labai norisi dar ir dar. Tačiau reikėtų suprasti, kad tuomet ne tik nebelieka malonumo valgant, bet ir gaunama daug nereikalingų kalorijų. Jei nori numesti svorio, būtina išmokti suvaldyti save ir valgyti su saiku.  

Kalorijų mažinimas 

Manau, kad ne kartą girdėjai ar skaitei, kad norint numesti svorio būtina sumažinti suvartojamų kalorijų kiekį. Tačiau viena daromų klaidų, drastiškas kalorijų sumažinimas. Organizmas gali tai suprasti, kaip badavimą ir imti kaupti kiekvieną gautą kaloriją. O tai reiškia, kad svoris tikrai nekris. Todėl norint numesti svorio reikėtų kalorijas mažinti pamažu. Tai padaryti tikrai nesudėtinga. Jei ryte valgai po kelis sumuštinius, sumažink jų kiekį vienu. Nesuvalgyk saldainio ar kito saldėsio.

Sumažink lėkštėje papildomų garnyrų (bulvės, ryžiai ar kitos kruopos), jų Tavo lėkštėje teturi būti trečdalis. O net pusė lėkštės turėtų užimti daržovės, kurias valgyti gali per daug savęs neribojant. Atsisakyk cukraus kavoje ar arbatoje, pakeisk natūraliu saldikliu. Tai vos keli patarimai, bet manau, kad supratai mano mintis.  

Daugiau daržovių mityboje 

Norint numesti svorio valgyk daugiau daržovių. Jei valgysi mėsos patiekalą, atsisakyk kitokio garnyro, rinkis tik daržoves. Jų gali suvalgyti daug, todėl jausiesi sočiai, bet tuo pačiu lengviau numesi svorio. Daržovės padeda organizmui lengviau suvirškinti maistą, aprūpina jį maistinėmis medžiagomis, vitaminais. Be to, taip suvartosi mažiau angliavandenių.  

Emocinis valgymas  

Svorio numesti sunku, kai valgymas yra emocinis. Kai kurie žmonės maisto griebiasi, kai jiems liūdna, patiria stresą. Valgymas tampa savotiška terapija, nusiraminimo būdu. Tačiau tai prie gero nepriveda. Todėl būtina išmokti suvaldyti stresą ir atsipalaiduoti kitais būdais. Nuveikite kažką beprotiško - šokite parašiutu, pasivažinėkite keturračiais ar tiesiog pabėgiokite. Kitiems gali padėti piešimas, skaitymas, pasivaikščiojimas ar atpalaiduojantis masažas. Svarbiausia atrasti kuo daugiau būdų, kurie padės atsipalaiduoti. O sumažėjus nervinei įtampai ne taip norėsis ir valgyti. Emocinį valgymą suvaldyti tikrai sunku, kadangi tai jau psichologinė problema, su kuria reikia dirbti. 

Svarbiausia po truputį išsiugdyti sveikesnius įpročius. Nebūtina iš karto stengtis pakeisti viską. Pradžioje įsivesk rėžimą, maitinkis reguliariai ir nepraleidinėk dienos valgių. Po to pamažink porcijas. Atmink, kad valgant negalima skubėti. O jei dėl kažko stresuosi, rask būdą, kaip nusiraminti be maisto.  

Jei trūksta idėjų, ką sveiko, sotaus ir skanaus pasigaminti, išbandyk mūsų receptų prenumeratą. Turime 6 mėnesių ir 12 mėnesių receptų prenumeratas. Su prenumerata: 

  • kiekvieną pirmadienį gausi vis naują receptų knygelę 
  • 10 naujų receptų kiekvieną savaitę 
  • jokių pasikartojančių receptų  
  • tik sveiki, lengvai pagaminami patiekalai  
  • patiekalai tinka visai šeimai  

 

“Žalioji dėžutė” misija - padėti atrasti kelią į sveikesnį gyvenimą ir geresnę savijautą. Dirbame tam, kad galėtume dalintis savo sukauptomis žiniomis ir parodyti, kad natūralios priemonės yra be galo naudingos ir veiksmingos. Mūsų klientai pamilo TOP produktus – inovatyvius rutuliukus su pelynu “Ponas Baubas” ir skaidulas “Drakonas”. Tai produktai geresnei savijautai, svorio mažinimui ir žarnynui. Mes žengiame koja kojon kartu su savo klientu, padedame išmokti sveikiau maitintis, suformuoti naujus įpročius savo gyvenime!