Tibeto dieta – ne tik svorio metimui, bet ir savijautos gerinimui 

Pasaulyje žinoma daugybė skirtingų dietų. Noriu išsamiau papasakoti apie įvairias dietas, kad sužinotum, kokie skirtingų dietų privalumai ir trūkumai. Šį kartą papasakosiu apie Tibeto dietą ir tibetietiškos mitybos taisykles. Tibeto dietoje didžiausias dėmesys skiriamas augaliniam maistui ir mėsos atsisakymas.  

Straipsnyje sužinosi: 

  • kokie tibetiečių maitinimosi įpročiai 
  • Tibeto dietos privalumai  
  • Tibeto dietos vienos dienos pavyzdys 

Mityba pagal tibetiečius - rinkis tai, kas natūralu 

Tibetiečiai ypatingai atsižvelgia į maisto kokybę ir didelį dėmesį skiria augaliniam maistui. Rekomenduojama rinktis kuo kokybiškesnes daržoves, vaisius, vengti produktų, kuriuose gausu cheminių medžiagų. Reikėtų vengti mėsos, pieno produktų, kuriuose gali būti antibiotikų.

  

Tibetiečiai maistą gamina šviežiai ir tik iš visiškai šviežių produktų. Niekuomet nesirenka produktų, kurie jau pradėjo gesti. Vaisius ir daržoves valgo tik gerai sunokusius. Maisto gaminasi tik tiek, kiek tuo metu planuoja suvalgyti. Organizmui labai svarbus šviežias, kokybiškas maistas.  

Valgymo įpročiai pagal tibetiečius 

Sakoma, kad žmogaus skrandis turi 4 dalis. Tibetiečiai teigia, kad geriausia sveikatai tuomet, kai yra valgomos 2 dalys maisto ir vartojama 1 dalis skysčių. Paskutinė skrandžio dalis turi likti laisva. Tai reiškia, kad valgant reikėtų vartoti ir skysčių, kurie padeda skrandžiui virškinti maistą. O valgyti reikėtų tiek, kad dar jaustum nedidelį alkį. Taip neapsunkinsi skrandžio, dalis jo liks tuščia. Bus lengviau virškinti gautą maistą.  

Taip pat labai svarbu valgyti tarpusavyje derantį maistą. Valgyti reikėtų kas keturias valandas. Labai svarbu neapkrauti skrandžio, kol prieš tai valgytas maistas dar nesuvirškintas. Tuomet pradedamas virškinti naujai gautas maistas, o anksčiau valgytas nebevirškinamas. Taip skrandis apsunksta, juntamas pilnumo jausmas. Tarpe tarp valgymų rekomenduojama vartoti tik skysčius. 

 

Mityba pagal sezoną 

Tibetiečiai rekomenduoja laikytis tam tikro rėžimo ir atkreipti dėmesį į esamą sezoną. Kaip ir mums jau yra įprasta, ryte rekomenduojama valgyti įvairius grūdus, košę, pilno grūdo duoną. Pietų metu galima valgyti mėsos, žuvies patiekalus su daržovėmis. Vakare reikėtų rinktis lengvai virškinamą maistą, kuris neapsunkintų skrandžio.  

Labai svarbu atkreipti dėmesį į mitybą tam tikro sezono metu. Žiemą valgyti daugiau šilto maisto, o vasarą šalto. Taip pat derėtų rinktis sezonines daržoves ir vaisius.  

Išlaikyk balansą organizme 

Kaip ir visur, svarbu išlaikyti balansą ir mityboje. Tibetiečiai remiasi šešių skonių taisykle. Tai reiškia, kad vengiama valgyti, gerti vienos rūšies produktus. Tarkime, labai mėgsti saldumynus. Tačiau jei jų valgysi per daug, susilpnės organizmo apsauginės funkcijos. Daug saldumynų, cukraus silpnina imuninę sistemą, žmogus tampa mažiau atsparus įvairiems virusams ir infekcijoms.

  

Tibetiečiai rekomenduoja vengti alkoholio. Jį priskiria karštam skoniui. Pasak jų, mūsų organai priklauso tam tikroms stichijoms. Štai kepenys ir skrandis priskiriamos ugnies stichijai. Kadangi alkoholis laikomas karštuoju skoniu, ypatingai kenkia šiems organams.  

Be to, labai svarbu gerai sukramtyti maistą, neskubėti valgant. Kuo labiau laikysitės tinkamo mitybos rėžimo, balanso renkantis maisto produktus, tuo sveikesni būsite.  

Tibeto dieta – privalumai ir principai 

Manoma, kad Tibeto dieta gali ne tik padėti numesti svorio, bet ir ženkliai pagerinti savijautą. Taip maitinantis išvalomas organizmas, papildomas naudingais vitaminais ir maistinėmis medžiagomis. Sakoma, kad Tibeto dieta padeda atjauninti organizmą, išsaugoti jaunystę, energiją ir gerą savijautą. 

 

Tibeto dietos pagrindas – pienas ir vegetariški patiekalai. Jos metu pirmomis dienomis visiškai atsisakoma mėsos. Rekomenduojama valgyti kuo daugiau daržovių bei vaisių. Žuvis įtraukiama, tačiau taip pat ne kasdien. Pagrindas - daržovės, vaisiai, skysčiai.  

Viena Tibeto dietos diena:  

Pusryčiams: puodelis pieno ir džiūvėsėlis ar krekeris 


Pietums: 150 g virtų pupų, 200 g pomidorų, paprikos, svogūnų ir petražolių salotų. 1  didelis žalias obuolys arba apelsinas. 


Vakarienei: 250 g sutarkuotų baltagūžių kopūstų, užpiltų citrinos sultimis. 150 g bet kokių vaisių, 1 stiklinė mineralinio vandens. 

Žinoma, nors dieta ir veiksminga, padedanti išvalyti organizmą ir numesti svorio, vis tik ji tinkama ne kiekvienam. Tokia dieta reikalauja daug valios. Iš esmės ji labiau primena organizmo detoksikaciją. Kaip ir pakeitus mitybą, taip ir laikantis dietos gali atsirasti ir pašalinis poveikis – galvos skausmas, pilvo pūtimas, silpnumas. Tačiau dažniausiai tai tik laikina vienos, dviejų dienų savijauta. Tačiau jei jautiesi prastai ilgiau, iš karto reikėtų nutraukti tokią dietą ir grįžti prie savo įprasto mitybos rėžimo. Jei simptomai nepraeina, būtų protinga pasitikrinti sveikatą. 

Idealiausia, laikytis ne dietos, o sureguliuoti mitybą ir visuomet valgyti subalansuotą, pilnavertį maistą. Aišku, tokia mityba, kaip Tibeto dietoje gali būti tarsi organizmo apvalymas ir paruošimas sveikesnei mitybai. 

“Žalioji dėžutė” misija - padėti atrasti kelią į sveikesnį gyvenimą ir geresnę savijautą. Dirbame tam, kad galėtume dalintis savo sukauptomis žiniomis ir parodyti, kad natūralios priemonės yra be galo naudingos ir veiksmingos. Mūsų klientai pamilo TOP produktus – inovatyvius rutuliukus su pelynu “Ponas Baubas” ir skaidulas “Drakonas”. Tai produktai geresnei savijautai, svorio mažinimui ir žarnynui. Mes žengiame koja kojon kartu su savo klientu, padedame išmokti sveikiau maitintis, suformuoti naujus įpročius savo gyvenime!