Lieknėjimo mitai – tai ko dar nežinojai! 

Apie lieknėjimą informacijos galima rasti labai daug. Tačiau apstu informacijos, kuri tėra nepagrįsti  mitai. Žmonės dažnai susikuria įvairiausių mitų, kaip lengviau numesti svorio. Deja, kai kurie jų gali būti net ir pavojingi sveikatai, o ką gi kalbėti apie naudą ar krentantį svorį. Labai tikiuosi, kad Tu, mano skaitytojau, esi tas žmogus, kuris siekia gyventi sveiką gyvenimą, valgyti subalansuotą maistą ir svorį mesti saugiai, be drastiškų dietų.  

Skaityk ir sužinosi: 

  • ar lieknėjant reikia atsisakyti riebalų? 
  • ar lieknėjant galima valgyti riešutus? 
  • ar galima valgyti bulves lieknėjant?  
  • ar gerai cukrų keisti saldikliais? 
  • ar angliavandeniai lėtina lieknėjimo procesą? 
  • ar liekninatys produktai, papildai tikrai padeda numesti svorio? 
  • kur rasti sveikų ir skanių patiekalų receptus?  

Mitas: lieknėjant visiškai sumažinti riebalų vartojimą 

Turbūt tikrai girdėjai ir Tu, kad kai kurie siūlo vartoti mažiau riebalų. Ach, tai tikrai nėra geras patarimas. Jei kalbėtume apie bloguosius sočiuosius riebalus, tuomet pritariu. Jų atsisakyti verta ir naudinga. Tikrai pagerinsite savijautą. O štai gerųjų riebalų mūsų organizmui tikrai reikia. Gerieji sotieji riebalai padeda organizmui įsisavinti kalcį, padeda palaikyti normalią kūno temperatūrą, reikalingi odai, nagams, plaukams, gerina medžiagų apykaitą.

Be gerųjų riebalų organizmas greitai nusilptų, atsirastų įvairūs sutrikimai. Manau, kad nesutiksi dietologo, kuris sudarinėdamas mitybą lieptų visiškai iš maisto raciono išbraukti riebalus. Baltymų ir riebalų turėtum suvartoti panašų kiekį. Tad jei meti svorį, nepamiršk įtraukti tokių produktų, kaip avokadai, riešutai, kiaušiniai, riebi žuvis, nerafinuotas augalinis aliejus, paukštiena (ne filė).  

Mitas: lieknėjant geriau atsisakyti riešutų 

 

Dažnai riešutų lieknėjant atsisakoma dėl to, kad jie kaloringi. Taip, kalorijų riešutai turi daug. Tačiau atsisakyti jų tikrai nereikia. Tai ypatingai puikus baltymų bei skaidulų šaltinis. Riešutus valgyk, kaip užkandį. Vienam kartui reikėtų suvalgyti ne daugiau nei 30 g riešutų. O tai yra nedidelė sauja. Riešutų nevalgyk prieš miegą. Geriausia juos valgyti kaip užkandį prieš pietus arba prieš vakarienę. Riešutai suteiks sotumo bei papildys organizmą naudingomis medžiagomis.  

Mitas: lieknėjant reikia visiškai atsisakyti bulvių  

Taip, bulvė krakmolinga daržovė ir piktnaudžiauti ja nevertėtų. Ypatingai jei nori numesti svorio. Vis tik atsisakyti visiškai šios daržovės tikrai nereikia. Bulvės, kaip ir kiti angliavandenių turintys produktai yra reikalingi ir naudingi mūsų organizmui. Juk angliavandeniai yra reikalingi energijai, nervinei sistemai, inkstams. Na, o kalbant apie bulves, jose daug naudingų vitaminų bei geležies. Bulves geriausia valgyti virtas su lupenomis. Ir svarbu jų nepervirti.

Su saiku gali bulves drąsiai valgyti. Žinoma, visai kas kita kalbant apie tokius bulvinius patiekalus, kaip cepelinai, bulviniai blynai ar bulviniai vėdarai. Tokie patiekalai tikrai nėra naudingi lieknėjant. Tačiau noriu priminti, kad jei kažko labai norisi suvalgyti, geriau suvalgyti nedidelę porciją nei kankintis. Svarbu, kad tai nebūtų kasdieninis maistas.  

Mitas: saldikliai ir fruktozė gali pakeisti cukrų  

Kad cukrus nėra naudingas mūsų organizmui turbūt tikrai nežinai ir apie tai nereikia pasakoti. Dauguma lieknėjančių, kurie atsisako cukraus labai džiaugiasi, kai randa produktų, kuriuose cukrus pakeičiamas saldikliais ar fruktoze. Kai kurie šių dienų atliktų tyrimų rezultatai rodo, kad vis tik geriau šiek tiek natūralaus cukraus nei fruktozė ar kai kurie saldikliai. Žinoma, idealu atsisakyti tiek pačio cukraus, tiek jo pakaitalų.

Štai keli pagrindiniai saldikliai, kurių derėtų vengti:

  

E951 (aspartamas) 

Tai saldiklis, kurio dažniausiai dedama į becukrius gaminius. Ypatingai saldainius, kramtomąją gumą. Deja, tai labai populiarus saldiklis. Tačiau jo rekomenduoju vengti. Jis yra labai nenaudingas ir net toksiškas mūsų organizmui. Jis turi poveikį mūsų nervinei sistemai. Vartojant daugiau šio saldiklio turinčių produktų gali išsivystyti diabetas. O ir lieknėjant šis saldiklis tikrai nėra naudingas.  

E950 (acesulfamas) 

Šis saldkilis dedamas nedideliais kiekiais į produktus ir dažniausiai rasite informacijos, kad vartojant nedideliais kiekiais nekenksmingas. Vis tik per ilgesnį laiką jis gali padaryti žalos inkstams, kepenims ar net sukelti vėžį.  

E954 (sacharinas) 

Sacharinas turbūt tikrai girdėtas. Jis naudojamas jau daugybę metų. Nėra atlikta daug tyrimų, kurie įrodytų ilgalaikį poveikį organizmui. Tačiau dažnas jo naudojimas siejamas su šlapimo pūslės vėžio atsiradimu.

  

Fruktozė  

Fruktozė yra natūralus saldiklis, kuris gaunamas iš uogų, vaisių. Tai turbūt vienas saugiausių saldiklių. Tačiau jei jo vartojama per dažnai ir didesniais kiekiais, gali didėti cukraus kiekis kraujyje. Todėl ypatingai sergantys diabetu turėtų vengti fruktozės. Lieknėjant fruktozė taip pat nėra geriausias pasirinkimas. Na, o visiškai gryna fruktozė pavojinga. Ir ji riebalais organizme virsta greičiau nei natūralus cukrus.  

Kalbant apie saldiklius ir cukrų rekomenduočiau pasistengti vengti ir vieno ir kito. Geriau suvalgyti saldesnį vaisių, uogą kai norisi saldumo.  

Mitas: lieknėjant būtina atsisakyti angliavandenių 

Lieknėji - atsisakyk angliavandenių. Girdėta, tiesa? Na, šį mitą taip pat paneigsiu. Kalbant apie bulves, jau sakiau, kad angliavandeniai reikalingi gauti kūnui energiją, reikalingi mūsų centrinei nervų sistemai.

Atsisakius angliavandenių jausiesi pavargęs, nebus jėgų, norėsis saldumynų. Be to, jei atsisakysi angliavandenių lieknėjimo metu, o po to vėl jų daugiau įtrauksi į savo mitybą, svoris sugrįš su kaupu. Todėl geriau išlaikyti santykį visų reikalingų organizmui medžiagų. Sumažinus angliavandenių mityboje prasideda riebalų oksidacija, atsiranda ketozė, ima stiprėti ląstelių baltymų irimo procesai.  

Mitas: liekninantys produktai padės lengvai numesti svorio 

 

Kiek teko išbandyti liekninačių produktų? Ar pajutai rezultatus? Ypatingai baisu pagalvoti, kai žmonės vartoja chemines tabletes, geria liekninamuosius preparatus ir tikis greitai numesti svorio. Kalbant apie cheminius preparatus, jie ne tik nenaudingi, bet dar ir žalingi organizmui. Na, o vartojant natūralias priemones lieknėjimui labai svarbu atminti, kad viena produktas nepadės numesti svorio. Čia būtinos ir pačio žmogaus pastangos.

Jei jau nutarei mesti svorį, pasistenk bet šiek tiek sveikiau maitintis. Atsisakyk bandelių, greitų užkandžių, greito maisto, gerk daugiau vandens. Jau tai bus puikus postūmis į priekį. O štai tuomet natūralus produktai bus puiki pagalbinė priemonė palengvinant lieknėjimo procesą. Ypatingai naudinga vartoti skaidulas. Jos ilgam suteikia sotumo jausmą, sumažina norą užkandžiauti saldumynais, sumažėja noras valgyti vakarais. Svarbu nesitikėti, kad jau po savaitės dings visi papildomi kilogramai. Juk jie nepriaugo per naktį. Tad nereikėtų desperatiškai stengtis jų kuo greičiau numesti. Lieknėti reikia sveikai, pamažu, vis įvedant naujų, sveikų įpročių. 

 

Pačiai taip pat teko praeiti netrumpą kelią, kol išmokau sveikai maitintis, atradau, kas geriausia mano organizmui. Taip, tam pasitelkiau ir natūralias priemones. Bet visuomet suvokiau, kad tai yra puiki pagalba, bet ne pagrindinė priemonė. Svarbiausia keisti savo įpročius, mitybą, gyventi fiziškai aktyvesnį gyvenimą. 

 

Jei Tau sunku susitvarkyti mitybą, pabandyk mūsų “Žaliosios dėžutės” komandos ruošiamus receptus. Užsisakyk receptų prenumeratą ir kas savaitę gausi vis naują receptų knygelę. Išmoksi pasigaminti daugybę paprastų, skanių, sveikų ir sočių patiekalų. Garantuoju, tikrai nebekils klausimas: ką pasigaminti? Receptų prenumeratą užsisakyti gali čia.  

“Žalioji dėžutė” misija - padėti atrasti kelią į sveikesnį gyvenimą ir geresnę savijautą. Dirbame tam, kad galėtume dalintis savo sukauptomis žiniomis ir parodyti, kad natūralios priemonės yra be galo naudingos ir veiksmingos. Mūsų klientai pamilo TOP produktus – inovatyvius rutuliukus su pelynu “Ponas Baubas” ir skaidulas “Drakonas”. Tai produktai geresnei savijautai, svorio mažinimui ir žarnynui. Mes žengiame koja kojon kartu su savo klientu, padedame išmokti sveikiau maitintis, suformuoti naujus įpročius savo gyvenime!  

Jei turi klausimų ir Tu, visuomet gali su manimi susisiekti tel. +370 624 04667 arba parašyti žinutę Facebook.