Sveika mityba pagal Oksaną Pikul  

 

Susitikau su Oksana ir ji pasidalino savo gyvenimiška patirtimi apie jos sportinę karjerą. Kas mane labiausiai nustebino, kad sportas nėra geros figūros pagrindas.  

Šiame straipsnyje sužinosi apie Oksanos Pikul mitybos nuodėmes ir sunkumus, kuriuos įveikus galima turėti ne tik gerą sveikatą, bet ir tobulas kūno linijas.  

O tau ar visada pavyksta laikytis subalansuotos mitybos? Jei ne, šitas straipsnis skirtas būtent tau. 

Apie sveiką mitybą ir maitinimosi įpročius kalbėjausi su Oksana Pikul Jaisaitienė. Kartais žvelgdami į puikiai atrodančius žmones įsivaizduojame, kad jiems viskas paprasčiau. Tačiau tai netiesa, tiesiog niekada nematome kiek pastangų jiems tenka įdėti. 

Oksana papasakos kaip jai sekasi susidraugauti su sveika mityba ir kokių kliūčių kartais kyla. Beje, ar žinojote, kad Oksana buvo profesionali sportininkė? Straipsnio pabaigoje rasi 10 paprastų patarimų, kaip pakeisti mitybos įpročius!  

 

Oksana, ką Tau reiškia sveika mityba? Ar savo mitybą pavadintum sveika?  

 

Sveika mityba man yra tikrai labai svarbi. Nesu iš tų laimingųjų žmonių, kurie gali valgyti kiek nori, kada nori, ir atrodyti puikiai. Tad dažnai tenka susimąstyti ką valgau, koks yra mano dienos racionas. Dažnai tenka pajusti savo svorio pokyčius. Ypač kai truputį patinginiauju, valgau ne visai sveiką maistą, valgau vėlai vakarais.  

 

 

„Nesu iš tų laimingųjų žmonių, kurie gali valgyti kiek nori, kada nori, ir atrodyti puikiai.“ 

 

Kokį mitybos įprotį norėtum pakeisti? Ar turi tokį? 

 

Kaip ir visi žmonės turiu prastų mitybos įpročių, kurių norėčiau atsikratyti. Ir griežčiau save paėmus į rankas tai tikrai pavyksta. Tačiau kartkartėmis leidžiu širdžiai dainuoti: leidžiu sau kokį saldų pyragėlį prie kavos suvalgyti ir panašiai. Tai jau mano mamos įtaka, nes ji neįsivaizduoja kavos gėrimo be skanaus užkandžio. 

 

Kartais, aišku, pasitaiko ir tas bereikalingas užkandžiavimas vakarais, kuomet grįžti vėlai po darbų. Visą dieną neturėjus laiko kokybiškai pavalgyti, puoli vakare valgyti, o po maisto žiūrėk dar griebi kokį saldų užkandį. Tokia mityba be abejonės turi neigiamą poveikį figūrai.  

 

Kaip manai, ar geri pakankamai vandens? Ar norėtum išugdyti šį įprotį?

 

Neseniai pati save pagavau, jog per dieną suvartoju pakankamai mažai vandens. Ir jo reikėtų kur kas daugiau, kad organizmas gerai funkcionuotų. 

  

Žinau, kad kava ir arbata nepakeičia vandens. O dažniausiai per dieną juk ir geriam kavą arba arbatą. Ir tam, kad atstatyti balansą išgėrus puodelį kavos, reikia išgerti vieną puodelį vandens. Esu tai girdėjusi.

 

 

Bet kokiu atveju, vandens reikėtų išgerti kur kas daugiau nei atrodo mums patiems. Tad stengiuosi įprasti gurkšnoti vandenį dienos eigoje.  

 

Ar esi laikiusius kokių nors dietų? Kokia Tavo nuomonė apie jas? 

 

Kaip turbūt dauguma žmonių, taip ir man teko mėginti vieną ar kitą dietą madingą dietą tam tikru laikotarpiu. Labiausiai ko gero patikusi ir  veiksmingiausia man dieta - tai atsisakyti miltinių produktų ir cukraus. Tai turėjo tikriausiai didžiausią poveikį mano organizmui. Taip pat, žinoma ir produktų derinimas. Tarkime, mėsa su daržovėmis, žuvis su daržovėmis. Bet jokiu būdu kartu su mėsa nevalgyti kruopų ar bulvių. 

 

Ir aišku, nevalgyti vėlai vakare - po 19 valandos. Tai vienareikšmiškai pagerindavo dietos rezultatus. Bet tam reikia pasiruošti morališkai. 

 

„Labiausiai ko gero patikusi ir veiksmingiausia man dieta - tai atsisakyti miltinių produktų ir cukraus.“ 

 

Kokia Tavo puikios figūros paslaptis? 

 

Kaip jau ir minėjau prieš tai, mano organizmas ir mano figūra reikalauja griežtos priežiūros. Griežtos dietos ir sporto. Kadangi esu buvusi profesionali sportininkė, gimnastė, tad organizmas ir raumenynas turi atmintį. Tad man sportuoti yra didžiulis malonumas ir sportuodama gana greitai pasiekiu rezultatų. Tačiau puikiai žinau, kad 80 % mūsų kūno sveikatos ir grožio sudaro mityba, o tik 20 % sudaro sportas. Tad tenka investuoti į save nemažai pastangų ir valios - stebėti kokį maistą valgau, eiti į masažus, pasportuoti.  

 

 

„Tačiau puikiai žinau, kad 80 % mūsų kūno sveikatos ir grožio sudaro mityba, o tik 20 % sudaro sportas.“ 

Ar žinojai, kad Oksana ne tik stengiasi sveikai maitintis, bet ir renkasi natūralius produktus. Ji jau išbandė skaidulas DRAKONAS ir rutuliukus su pelynu PONAS BAUBAS. 

Norėtum išbandyti ir Tu? Parašyk man žinutę į Facebook ar paskambink tel. +37062404667 

Papasakosiu, kaip naudojant skaidulas ir natūralias žolines priemones, galima net tik numesti svorį, bet ir sustiprinti sveikatą.  

   

BONUSAS TAU  

10 patarimų, kurie man labiausiai padėjo  

 

  • 5 sekundžių taisyklė. Ar girdėjai apie tokią? Pasidomėk ir tegul ši taisyklė tau tampa įpročiu, pradedant nedideliais tikslais, o paskui einant link sudėtingesnių.  
  • Įpročiui suformuoti reikia bent 3 savaičių. Tiek naudojamos ir „Žalioji dėžutė“ žolinės priemonės, pasitelk į pagalbą jas ugdant sveikesnius įpročius. 
  • Kai valgai, susikoncentruok į valgymą, o ne į pašalinius veiksmus. 
  • Nesusikoncentruok į kilogramus. Nuolatinis numestų kilogramų sekimas demotyvuoja 
  • Atsimink, tavo prioritetas turi būti sveika mityba ir gera sveikata. Pasiekus tai, pasieksi ir norimus figūros pokyčius. 
  • Išbandyk naujus receptus. O jei pritrūkai idėjų sveikų receptų gali rasti mūsų Facebook puslapyje ir juos prenumeruoti. 
  • Skaidulų šaltinį gali atrasti netikėčiausiose vietose. Apie tai daugiau informacijos rasi čia.  
  • Valgyk daugiau maisto, kuriame yra sudėtinių angliavandenių: avižos, sorų kruopos, grikiai, bolivinė balanda, rudieji ryžiai, pilno grūdo produktai, nesaldūs vaisiai, skaidulos.  
  • Maitinkis 5 kartus per dieną,  daugiau apie tai skaityk čia.  
  • Nepamiršk dienos eigoje gerti vandenį. Drakonas padeda išsiugdyti įprotį gerti pakankamai vandens.  
  • Būk fiziškai aktyvus. Tai nebūtinai turi būti prakaitavimas sporto salėje. Susirask veiklą kurią mėgsti: pasivaikščiojimas gryname ore, kamuolio spardymas kieme su vaiku, pasivažinėjimas dviračiu ir panašiai. 
  • Išbandyk programėles, kurios padeda sekti kiek ir kokių produktų suvalgai (pavyzdžiui: MyFitnessPal). Taip galėsi sekti, kiek cukraus suvartoji per dieną, ko suvalgai per daug ir kokių elementų trūksta tavo mityboje.