Sveika ir subalansuota mityba - kas tai?

 

Turbūt puikiai žinai, kad metant svorį ir norint gerai jaustis labai svarbu tinkama mityba. Net 70 % sėkmės metant svorį sudaro būtent maistas. Ir tik likusi dalis sportas, papildai. Tačiau noriu paklausti, ar žinai, kaip atrodo subalansuota mityba? Kodėl keliu šį klausimą? Todėl, kad matau dažnai daromas žmonių klaidas lieknėjant. Žmonės imasi įvairių vieno produkto dietos, badavimo, stipriai sumažina maisto porcijas. Tačiau tai didelė klaida. Ir būtent šiame straipsnyje papasakosiu Tau:  

  • kaip turi atrodyti subalansuota mityba 
  • kodėl pavojinga laikytis dietų 
  • patarsiu nuo ko pradėti  
  • sužinosi, kaip gauti nemokamą mitybos planą 
  • padovanosiu NEMOKAMĄ konsultaciją  

Daugiau jokių eksperimentų! 

Taip, tai labai svarbu. Neeksperimentuok su savo organizmu. Jei trūksta žinių, kaip maitintis, geriau pasikliauk specialistu. Mitybos specialistas sudarys būtent Tau tinkantį mitybos planą pagal visus poreikius. Tokio plano užtenka laikytis mėnesį, o po to jau tikrai suprasi kas ir kaip. Efektyvus mitybos planas turi būti skirtas ne vien lieknėjimui. Maitinantis pagal sudarytą mitybos planą turite su maistu gauti ir visų reikalingų medžiagų organizmui.

STOP! Įsidėmėk, būtent tai noriu akcentuoti. Žmonės laikydamasi įvairių vieno produkto dietų ar stipriai mažindami maisto porcijas dažniausiai negauna pakankamai medžiagų. O kas seka po to? Imunitetas silpnėja, kimba įvairios ligos, gali atsirasti silpnumas, ima slinkti plaukai ir t.t. Galėčiau vardinti ilgai. Noriu, kad suprastum, jog lieknėjimas nereiškia bado, viskas yra atvirkščiai.  

Mitybos planas – kas tai? 

Mitybos plano tikslas yra maitinimosi planavimas pagal specialią metodiką. Jis padeda sureguliuoti savo mitybą, išmokstama vadovautis sveiko gyvenimo būdo įpročiais. Teisingai sudarytas mitybos planas padės numesti svorio (daugiau patarimų, kaip teisingai mesti svorį čia), nesijausi peralkęs ir organizmas gaus viską, ko jam reikia. Mitybos planas gali būti skirtas ne tik svorio metimui. Kartais reikalingas ir mitybos planas, kad priaugti svorio.  

Mitybos planas turi ir pliusų, ir minusų. Minusas yra tas, kad turite maistą rinktis būtent pagal planą ir į jį neįtraukti papildomų produktų, be to, dažniausiai tai yra laikinas sprendimas. 

Mitybos plano pliusai – subalansuotas ir pilnavertis maistas, sumažėjęs svoris ir nauji įpročiai. Mitybos planas gali būti puikus startas bandant išmokti pačiam atsirinkti tinkamus produktus ir tuomet vėliau tai tampa puikiu įpročiu. Turėsi pakankamai žinių, kad vadovaudamasis tam tikromis taisyklėmis galėtum pats susidaryti meniu. Taip atsiras didesnė įvairovė. Kadangi mitybos planai dažniausiai sudaromi savaitei ar mėnesiui. Per tą laikotarpį suprasite ar galite susidraugauti su sveikesne mityba. 

 

Ar verta rinktis planą pagal šabloną? 

Šiais laikais internete susirasti mitybos planą nėra sunku. Tačiau svarbu, kad jis būtų sudarytas patikimo specialisto (sužinok, kaip dovanų gauti Žaliosios dėžutės sudarytą mitybos planą), kuris tikrai išmano savo darbą ir turi tam kompetencijų. Mitybos planas, kuris pritaikomas vienas daugeliui žmonių iš esmės nėra blogas pasirinkimas. Ypač jei Jus tenkina ten esantys produktai ir patiekalai.  

Vis dėlto, geriausias pasirinkimas – individualus mitybos planas, kuris bus pritaikytas būtent Tau. Ypatingai jei yra sveikatos problemų. Specialistas sudarys planą pagal Jūsų poreikius, neįtrauks tokių produktų, kurių Tu nemėgsti ar netoleruoji, pasidomės Tavo fizine veikla bei siekiamu rezultatu. Maisto porcijos skiriasi priklausoma nuo to, kokio rezultato sieki. Vieniems reikia numesti daug svorio, kitam vos kelis kilogramus. Dar kiti žmonės renkasi mitybos planą tam, kad išmoktų tiesiog sveikiau maitintis. Individualus mitybos planas geriau atitinka individualaus žmogaus poreikius. Tai gali būti mitybos planas vegetarui, mitybos planas paaugliui, mitybos planas veganui. 

 

 

Kaip sudaromas mitybos planas?  

Mitybos planas sudaromas individualiai turi tam tikras taisykles ir svarbiausius dalykus, pagal ką planuojama mityba. Pirmiausia kalorijos. Jų skaičius mitybos plane labai svarbus, ypatingai jei svorį sieki numesti, o ne tik išmokti sveikiau maitintis. Todėl svarbu kalorijų suvartoti kiek mažiau nei jų sudegini. Taip svoris kris. Tokiu atveju turi nurodyti, koks Tavo aktyvumas, dabartinis svoris, amžius, ūgis. Pagal šiuos duomenis specialistas žinos, kiek turėtum suvartoti kalorijų. 

Svarbiausia, naudojant kalorijų deficitą neperžengti ribos. Deficitas turi būti nedidelis, kadangi greitas svorio metimas neatneš norimos naudos.  

Dar vienas svarbus aspektas sudarinėjant mitybos planą - tinkamas maistinių medžiagų paskirstymas. Dažnai nusprendę mesti svorį žmonės apsiriboja tik tam tikrais produktais ir nepagalvoja, kad save iš tiesų skriaudžia. Organizmas negauna pakankamai visko ko jam reikia, todėl ateityje galite susidurti su sveikatos problemomis, susilpnės imunitetas (čia gali paskaityti daugiau, kaip mes nusprendžiau padėti žmonėms).  

Metant svorį svarbu suvartoti kiek daugiau baltymų nei įprasta. Baltymai metant svorį suteikia sotumo, maitina raumenis. Baltymų kiekvieno valgio metu turėtumėte suvartoti apie 45 – 50 g.  

Riebalai taip pat būtini mūsų organizmui. Tik jie turi būti gerieji, tokių gali gauti iš natūralių aliejų, avokadų, riebios žuvies ir t.t. Gerųjų riebalų per parą turėtum suvartoti ¼ viso savo dienos raciono. Jie turi sudaryti ketvirtadalį Tavo mitybos.  

Kaip gauti Žaliosios dėžutės subalansuotos mitybos planą? 

Žadėjau, kad papasakosiu, kaip gauti mitybos planą iš Žaliosios dėžutės. Viskas labai paprasta. Jei jau nusprendei keliauti sveikesnio gyvenimo link. Pirmiausia pradėk nuo žarnyno ir virškinimo sistemos. Tam, kad pagerėtų žarnyno veikla, sumažėtų pilvo pūtimas, rekomenduoju vartoti skaidulų mišinį DRAKONAS.

Jį renkasi mūsų klientai, kurie siekia numesti svorio, nori atsisakyti užkandžiavimų ar sumažinti poreikį saldumynams. Taip pat dėl skaidulų vartojimo sumažėja pilvo pūtimas, sukuriama palanki mikroflora daugintis gerosioms bakterijoms. O produktą papildėme vitaminais C ir D. Taip stiprinsi ir imuninę sistemą. Tiems, kas perka DRAKONĄ dovanoju ir 7 dienų mitybos planą. Skaidulas įsigyti gali čia.  

O štai čia mūsų klientės atsiliepimas apie tai, kaip jai sekėsi vartoti skaidulų mišinį DRAKONAS.  

Ką reikia žinoti apie angliavandenius? 

 

Angliavandeniai - šis žodis dažnai visiems skamba kaip baubas, kadangi visur akcentuojamas angliavandenių sumažinimas ar visiškas Jūsų atsisakymas. Vis dėl to, jie taip pat reikalingi organizmui – suteikia energijos, todėl visiškai jų atsisakyti tikrai neverta. Tačiau jie turėtų sudaryti mažiausią dalį visų Jūsų gaunamų maistinių medžiagų. Ir žinoma, tai neturėtų būti produktai, kuriuose gausu pridėtinio cukraus. Svarbu, kad ir angliavandeniai būtų sveiki. Tam rinkitės vaisius, daržoves, pilno grūdo gaminius, ankštines daržoves, uogas.

 

Kaip susidaryti mitybos planą sau? 

Pirmiausiai siūlau Tau pradėti nuo pratinimosi prie kitokio maisto raciono. Pradėk nuo daugiau daržovių ir vaisių įtraukimo į savo meniu. Daržovės ir vaisiai labai reikalingi tam, kad organizmas gautų pakankamai vitaminų, mineralų ir ląstelienos.  

Būtinai įtrauk grūdines kultūras. Net jei ir nemėgsti košių, jos yra be galo naudingos ir reikalingos. Grūdai suteikia mums energijos, kadangi tai yra angliavandeniai. Tačiau šie angliavandeniai naudingi ir organizmui reikalingi. Tačiau nerekomenduoju grūdų derinti su mėsos ar žuvies patiekalais. Tačiau puikiai tinka su daržovėmis ar vaisiais. 

Jei mėgsti pieno produktus, tačiau manai, kad metant svorį geriau vartoti liesus, pamesk šią mintį. Rinkis riebius pieno produktus. Juose daug naudingų medžiagų ir baltymų. Tuo tarpu liesi produktai turi mažai naudos, o neretai ten būna ir pridėtinio cukraus.  

Kasdien ar bent 3 kartus per savaitę nepamiršk ir žuvies ar mėsos produktų. Mėsą rinkis liesesnę. Geriausia paukštienos. Žuvis atvirkščiai, naudingesnė riebi - lašiša, upėtakis, silkė. Mėsą ir žuvį valgyk tik su daržovėmis. Šalia, kaip garnyras netinka grūdai, bulvės ar net pupelės.  

Žinoma, nepamiršk ir pakankamai skysčių. Jei pavyks laikytis šių svarbiausių punktų, pamatysi, kad svoris jau krenta, jausiesi daug geriau, turėsi pakankamai energijos. Na, o jei kasdien sunku sugalvoti ką valgyti ir jau išmokai produktus derinti, susidaryk savaitės meniu. Paieškok įdomesnių ir Tau priimtinų sveikų patiekalų receptų. Jų apstu internete, taip pat visada rasi įdomių idėjų ir mūsų grupėje Facebook. Susidarius meniu savaitei telieka iš anksto apsipirkti. Taip neprisipirksi nereikalingų produktų, o kasdien nebereikės sukti galvos dėl to, ką pasigaminti valgyti.  

Ar mitybos planą turi sudaryti tik sveiki produktai? 

Taip, didžiąją dalį subalansuotos mitybos turi sudaryti sveiki maisto produktai, kurie naudingi mūsų sveikatai, gerai savijautai (daugiau apie produktą, kuris padės puikiai jaustis kiekvieną dieną). Svorio metimo atžvilgiu būtų galima rinktis ne tik sveikus produktus, tačiau ar sieki svorio metimo bet kokia kaina, ar kartu nori ir jaustis puikiai?  

Sveikas maistas – gera sveikata, stiprus imunitetas. Žinoma, turbūt mažai kas gali visą gyvenimą iškęsti neparagavęs nuodėmingų bandelių, picos ar šokoladuko. Ir nereikia savęs varžyti visada. Leisk sau ir pasimėgauti bei atsipalaiduoti. Tik tuomet kai bus išlaikytas balansas galėsi ramiai laikytis sveikos mitybos plano. Tiesiog specialisto gali paprašyti, kad rekomenduotų kokiu laiku ir kokiomis dienomis gali pasidaryti išimtį. Tik atmink, nesveikas maistas neturėtų sudaryti daugiau nei 15 – 20 % Tavo mitybos raciono. 

  

Ar reikia vartoti kažką papildomai metant svorį?  

Yra įvairiausių preparatų, kurie pasak reklamų padeda mesti svorį, bet mano patarimas nesirinkti sintetinių ar mažai žinomų preparatų, kurių poveikis sveikatai nėra aiškus. Rinkis sveikus, natūralius produktus, kurie patikrinti, atitinka visus reikalavimus ir yra natūralios sudėties.  

Tam puikiai tinka ir skaidulos, kurios kaip žinai metant svorį naudingos tuo, kad suteikia sotumo jausmą bei puikiai sureguliuoja žarnyno darbą. Daugiau apie skaidulas gali paskaityti kitame mano tinklaraščio įraše.  

Žinoma, labai svarbu nepamiršti kartu išgerti daug vandens, kuris būtinas tiek metant svorį, tiek kasdien norint palaikyti sveiką organizmą.  

Skysčiai sudaro net 70 % mūsų kūno, todėl nuolat turime gerti vandenį, kad organizmas nedehidratuotų. 

Ar laikantis mitybos plano svorio metimui būtina sportuoti?  

Jei laikai mitybos plano, kuriuo sieki numesti svorio, sportuoti nėra būtina. Bet rekomenduoju tai daryti, kadangi tai padės paspartinti rezultatus, svorio metimas bus efektyvesnis. Be to, turėsi daugiau energijos ir žinoma, stiprinsi savo kūną.  

Sportas nebūtinai turi būti treniruoklių salė, svarbu surask tai, kas  Tau patinka - bėgiojimas, aerobika, šokiai, plaukimas, kangoo jumpfreestyler ar kitokio tipo treniruotės. Jei netraukia joks sportas bent daugiau judėk - pasivaikščiok tolimesniais atstumais.  

Sportas ir fizinė veikla svarbi visada, ne tik metant svorį. Būtent judėjimas leidžia išvengti įvairių negalavimų, nugaros skausmų, padeda formuoti figūrą, stiprina kūną, gerina ištvermę, aktyvina medžiagų apykaitą (sužinok, kokiais dar būdais galima suaktyvinti medžiagų apykaitą). Judėjimas naudingas bet kokio amžiaus žmogui. Atkreipk dėmesį, kad net ir garbingo amžiaus žmonės, kurie nuolat mankštinasi yra daug energingesni ir mažiau serga. Daugiau apie sportą gali paskaityti mano kitame straipsnyje.  

Atmink, kad sveika mityba ir sveikas gyvenimo būdas - tai sveikata, energija ir grožis! 

Ei, turiu Tau dar kai ką! Žinau, kad kartais reikia patarimo ir norisi su kažkuo pasikonsultuoti. Tad jei turi klausimų apie skaidulas, organizmo valymą (detoksikaciją), odos būklės pagerinimą ar sveiką gyvenimo būdą - susisiek su manimi. Tau tai nieko nekainuos! Mano tel. Nr. +370 624 04667 Nedrąsu? Nieko baisaus, pastebėjai, kad puslapyje iššoka žinučių langelis. Rašyk ir aš būtinai Tau atsakysiu!