Kuo naudingas mitybos planas?

 

Metant svorį labai svarbu ne tik įvairūs papildai, sportas, bet ir mityba. Būtent ji sudaro net 70 % sėkmės siekiant rezultatų. Žinoma, tai turėtų būti ne dieta. Nes dažnai pasirenkama laikytis vieno produkto dietos ar pabadauti, gerti vien skysčius. Deja, tokios greitus rezultatus duodančios dietos nėra naudingos ir tikrai nepridės sveikatos. Taip, svorio Jūs numesite labai greitai, tačiau jausitės silpnai, organizmui ims trūkti įvairių maistinių medžiagų bei vitaminų.

Neeksperimentuokite su savo organizmu. Teisingiausias sprendimas susidaryti sveikos ir subalansuotos mitybos planą. Tai Jums gali padaryti specialistas arba susidaryti galite patys.

Mitybos planas – kas tai?

Mitybos plano tikslas yra maitinimosi planavimas pagal specialią metodiką. Jis padeda sureguliuoti savo mitybą, išmokstate vadovautis sveiko gyvenimo būdo įpročiais. Teisingai sudarytas mitybos planas padės numesti svorio, nesijausite peralkę ir organizmas gaus viską ko jam reikia. 

Mitybos planas turi ir pliusų ir minusų. Minusas yra tas, kad turite maistą rinktis būtent pagal planą ir į jį neįtraukti papildomų produktų, be to, dažniausiai tai yra laikinas sprendimas.

Mitybos plano pliusai – subalansuotas ir pilnavertis maistas, sumažėjęs svoris ir nauji įpročiai. Mitybos planas gali būti puikus startas bandant išmokti pačiam atsirinkti tinkamus produktus ir tuomet vėliau tai tampa puikiu įpročiu. Turėsite pakankamai žinių, kad vadovaudamiesi tam tikromis taisyklėmis galėtumėte patys susistatyti meniu. Taip atsiras didesnė įvairovė. Kadangi mitybos planai dažniausiai sudaromi savaitei ar mėnesiui. Per tą laikotarpį suprasite ar galite susidraugauti su sveikesne mityba. 

 

Ar verta rinktis planą pagal šabloną?

Šiais laikais internete susirasti mitybos planą nėra sunku. Tačiau svarbu, kad jis būtų sudarytas patikimo specialisto, kuris tikrai išmano savo darbą ir turi tam kompetencijų. Mitybos planas, kuris pritaikomas vienas daugeliui žmonių iš esmės nėra blogas pasirinkimas. Ypač jei Jus tenkina ten esantys produktai ir patiekalai. 

Vis dėlto, geriausias pasirinkimas – individualus mitybos planas, kuris bus pritaikytas būtent Jums. Specialistas sudarys planą pagal Jūsų poreikius, neįtrauks tokių produktų, kurių Jūs nemėgstate ar netoleruojate, pasidomės Jūsų fizine veikla bei siekiamu rezultatu. Maisto porcijos skiriasi priklausoma nuo to, ko siekiate. Vieniems reikia numesti daug svorio, kitam kelis kilogramus. Dar kiti žmonės renkasi mitybos planą tam, kad išmoktų tiesiog sveikiau maitintis. 

 

 

Kaip sudaromas mitybos planas? 

Mitybos planas sudaromas individualiai turi tam tikras taisykles ir svarbiausius dalykus pagal ką planuojama mityba. Pirmiausia kalorijos. Jų skaičius mitybos plane labai svarbus, ypatingai jei svorį metate, o ne tik siekiate sveikiau maitintis. Todėl svarbu kalorijų suvartoti kiek mažiau nei jų sudeginate. Taip svoris kris. Tokiu atveju turite nurodyti koks Jūsų aktyvumas, dabartinis svoris, amžius, ūgis. Pagal šiuos duomenis specialistas žinos kiek turite suvartoti kalorijų.

Svarbiausia naudojant kalorijų deficitą neperžengti ribos. Deficitas turi būti nedidelis, kadangi greitas svorio metimas neatneš Jums naudos. 

Dar vienas svarbus aspektas sudarinėjant mitybos planą yra tinkamas maistinių medžiagų paskirstymas. Dažnai nusprendę mesti svorį žmonės apsiriboja tik tam tikrais produktais ir nepagalvoja, kad save iš tiesų skriaudžia. Organizmas negauna pakankamai visko ko jam reikia, todėl ateityje galite susidurti su sveikatos problemomis, susilpnės imunitetas. 

Metant svorį svarbu suvartoti kiek daugiau baltymų nei įprasta. Baltymai metant svorį suteikia sotumo, maitina raumenis. Baltymų kiekvieno valgio metu turėtumėte suvartoti apie 45 – 50 g. 

Riebalai taip pat būtini mūsų organizmui. Tik jie turi būti gerieji, tokių galite gauti iš natūralių aliejų, avokadų, riebios žuvies ir t.t. Gerųjų riebalų per parą turėtumėte suvartoti ¼ viso savo dienos raciono. T.y. jie turi sudaryti ketvirtadalį Jūsų mitybos. 

Angliavandeniai - šis žodis dažnai visiems skamba kaip baubas, kadangi visur akcentuojamas angliavandenių sumažinimas ar visiškas Jūsų atsisakymas. Vis dėl to, jie taip pat reikalingi organizmui – suteikia energijos, todėl visiškai jų atsisakyti tikrai neverta. Tačiau jie turėtų sudaryti mažiausią dalį visų Jūsų gaunamų maistinių medžiagų. Ir žinoma, tai neturėtų būti produktai, kuriuose gausu pridėtinio cukraus. Svarbu, kad ir angliavandeniai būtų sveiki. Tam rinkitės vaisius, daržoves, pilno grūdo gaminius, ankštines daržoves, uogas.

 

Ar mitybos planą turi sudaryti tik sveiki produktai?

Taip, didžiąją dalį Jūsų mitybos turi sudaryti sveiki maisto produktai, kurie naudingi mūsų sveikatai, gerai savijautai. Svorio metimo atžvilgiu būtų galima rinktis ne tik sveikus produktus, tačiau ar siekiate svorio metimo bet kokia kaina, ar kartu norite ir jaustis puikiai? 

Sveikas maistas – gera sveikata, stiprus imunitetas. Žinoma, turbūt mažai kas gali visą gyvenimą iškęsti neparagavęs nuodėmingų bandelių, picos ar šokoladuko. Ir nereikia savęs varžyti visada. Leiskite sau ir pasimėgauti bei atsipalaiduoti. Tik tuomet kai bus balansas galėsite ramiai laikytis sveikos mitybos plano. Tiesiog specialisto galite paprašyti, kad rekomenduotų kokiu laiku ir kokiomis dienomis galite pasidaryti išimtį. Tik atminkite, nesveikas maistas neturėtų sudaryti daugiau nei 15 – 20 % Jūsų mitybos.

 

Ar reikia vartoti kažką papildomai metant svorį? 

Yra įvairiausių preparatų, kurie pasak reklamų padeda mesti svorį, bet mūsų patarimas nesirinkti sintetinių ar mažai žinomų preparatų, kurių poveikis sveikatai nėra aiškus. Rinkitės sveikus, natūralius produktus, kurie patikrinti, atitinka visus reikalavimus ir yra natūralios sudėties. 

Tam puikiai tinka ir skaidulos, kurios kaip žinote metant svorį naudingos tuo, kad suteikia sotumo jausmą bei puikiai sureguliuoja žarnyno darbą. Žinoma, labai svarbu nepamiršti kartu išgerti daug vandens, kuris būtinas tiek metant svorį tiek ir kasdien tiesiog norint palaikyti sveiką organizmą. 

Skysčiai sudaro net 70 % mūsų kūno, todėl nuolat turime gerti vandenį, kad organizmaas nedehidratuotų.

Ar laikantis mitybos plano svorio metimui būtina sportuoti? 

Jei laikotės mitybos plano su kuriuo siekiate numesti svorio sportuoti nėra būtina. Bet rekomenduojame tai daryti, kadangi tai padės paspartinti rezultatus, svorio metimas bus efektyvesnis, Jūs turėsite daugiau energijos ir žinoma, stiprinsite savo kūną. 

Sportas nebūtinai turi būti treniruoklių salė, svarbu suraskite tai kas Jums patinka - bėgiojimas, aerobika, šokiai, plaukimas, kangoo, freestyler ar kitokios treniruotės. Jei netraukia joks sportas bent daugiau judėkite - pasivaikščiokite tolimesniais atstumais. 

Sportas ir fizinė veikla svarbi visada, ne tik metant svorį. Būtent judėjimas leidžia išvengti įvairių negalavimų, nugaros skausmų, padeda formuoti figūrą, stiprina kūną, gerina ištvermę. Judėjimas naudingas bet kokio amžiaus žmogui. Atkreipkite dėmesį, kad net ir garbingo amžiaus žmonės, kurie nuolat mankštinasi yra daug energingesni ir mažiau serga. 

Nepamirškite - sveikas kūnas padės džiaugti gyvenimu ir jaustis energingiems!