Ar būtina sportuoti norint numesti svorio?  

Norint numesti svorio visuomet kyla klausimas - ar būtina sportuoti? Fizinis aktyvumas yra būtinas norint gerai jaustis, tačiau svorio metimas pirmiausia prasideda kasdienių mitybos įpročių keitimu. Turbūt esate girdėję, kad metant svorį daugiau nei 70 % sėkmės lemia mityba. Žinoma, sportas ir bet koks fizinis aktyvumas rezultatus pagreitins, tačiau kelią pradėti reikėtų virtuvėje. 

 

Atsisakykite produktų, kurie trukdo mesti svorį 

Cukrus. Nesvarbu, kiek norite numesti svorio - lieknėjimas turi prasidėti atsisakant tam tikrų produktų. Pirmiausia, iš savo maisto raciono išbraukite cukrų. Jo vartojimas ne tik trukdo sulieknėti, bet su laiku padaro ir daugiau žalos mūsų organizmui. Dažnas cukraus vartojimas įtakoja kraujagyslių ligų atsiradimą, paspartina odos senėjimo procesus, ilgainiui sukelia dažną pilvo pūtimą, kenkia kepenims bei inkstams. Todėl cukraus vartojimą būtina sumažinti ne tik dėl antsvorio, bet ir dėl geresnės sveikatos. Atsisakykite saldintų gėrimų, pirktinių sulčių pakeliuose, jogurtų su skoniais, sūrelių, įvairių saldumynų. Daug pridėtinio cukraus galima rasti ir duonos gaminiuose, įvairiuose padažuose, sausų pusryčių dribsniuose. Todėl labai skaityti produktų sudėtį. Jei produkto 100 g cukraus ne daugiau nei 5 g, toks produktas tinkamas. Jei cukraus kiekis didesnis, derėtų atsisakyti tokio gaminio.  

Taip pat cukraus reikėtų atsisakyti geriant arbatą, kavą, vengti kepiniuose. Cukrų galima pakeisti trupučiu medaus, natūraliais saldikliais, įvairiuose kepiniuose saldumą suteikia datulės, bananai ar kiti saldūs vaisiai, uogos. Alternatyvą visuomet galima surasti. Vien sumažinus cukraus ir kitų saldumynų vartojimą žengsite nemažą žingsnį link sveikesnio gyvenimo būdo. Kai norisi kažko labai saldaus, suvalgykite vaisių.  

Sotieji riebalai. Jei norite gerai jaustis ir numesti svorio, turėtumėte atsisakyti ir riebių patiekalų. Tačiau kalbame ne apie geruosius riebalus, kuriuos gaunate valgydami riebią žuvį, avokadus, riešutus ir kitus naudingus produktus. Vengti reikia gruzdintų aliejuje produktų, riebių padažų, rūkytos mėsos ir kita. Tokie riebalai vadinami sočiaisiais. Blogiausia tai, kad dažnai žmonės jų suvartoja gerokai per daug. Sotieji riebalai prilimpa prie mūsų kraujagyslių sienelių ir sukelia įvairius negalavimus. Dažnas sočiųjų riebalų vartojimas paskatina širdies, kraujagyslių ligos atsiradimą, priaugama svorio (ypač pilvo srityje), padidėja kraujospūdis. Produktai, kuriuose gausu sočiųjų riebalų nėra mums naudingi, todėl jų atsisakymas sveikintinas žingsnis.  

Miltai. Tikriausiai ne kartą girdėjote, kad miltų atsisakymas taip pat labai svarbus norint sulieknėti. Bet norime pabrėžti, kad atsisakyti reikia ne visų miltų. Mūsų organizmui nenaudingi perdirbtų grudų miltai. Jie, kaip ir cukrus yra rafinuotieji angliavandeniai. Tokie miltai teršia žarnyną, padidėja svoris, prasčiau jaučiamės. Aukščiausios rūšies, smulkūs balti miltai nėra naudingi sveikatai. Rinkitės rupesnius miltus, pilno grūdo gaminius (tame tarpe ir makaronus, duoną). Pilno grūdo gaminiai daug naudingesni mūsų organizmui. Norint papildyti organizmą skaidulinėmis medžiagomis galite papildomai vartoti ir maistines skaidulas, kurios atlieka žarnyno valymo darbą, padeda suvaldyti alkį ir sumažinti pilvo pūtimą.  

Kiek svorio galima numesti per mėnesį sureguliavus mitybą?  

Jei pradžioje bent atsisakysite mūsų paminėtų produktų, gersite daugiau vandens, įtrauksite į mitybą daugiau daržovių, padarysite milžinišką žingsnį geresnės savijautos link. Žinoma, daugeliui aktualu, kiek įmanoma numesti svorio, sureguliavus mitybą. Tačiau pirmiausia reikia pabrėžti, kad kiekvienas žmogus skirtingas ir unikalus. Niekada nebus taip, kad visi numes vienodai svorio. Kai kuriems žmonės sunkiau numesti svorio ir dėl įvairių sveikatos problemų. Tačiau dėl to taip pat nereikėtų nusiminti, kadangi tinkamas gyvenimo būdas padeda kovoti ir su įvairiomis ligomis.  

Įprastai sveikas svorio metimas laikomas tuomet, kaip per savaitę nukrentą apie puse kilogramo. Tačiau pradžioje svoris krenta greičiau. Per savaitę galima netekti ir kelių kilogramų. Reikia pabrėžti, kad pirmiausia išsivalo organizmas, todėl gali atrodyti, kad labai greitai lieknėjate. Išsivalius organizmui svoris kris lėčiau. Tačiau jei sveikiau maitinsitės, tapsite aktyvesni ar imsite sportuoti, turėsite tikrai puikius rezultatus.  

Ar būtinas fizinis aktyvumas?  

Svarbiausias klausimas – ar būtina sportuoti? Jei pats sportas Jums nepriimtinas, pasistenkite kitais būdais didinti savo fizinį aktyvumą. Bet koks judėjimas yra naudingas mūsų kūnui ir organizmui. Be to, sportuodami ar būdami fiziškai aktyvūs Jūs paspartinsite lieknėjimo procesą, suaktyvinsite medžiagų apykaitą, turėsite daugiau energijos, greičiau sudeginsite riebalus.  

Jei nuspręsite lankyti sporto klubą, būtinai rinkitės tokį, kur treneris sudarys Jums individualią treniruočių programą. Kiekvieno žmogaus galimybės skirtingos, todėl jei lankysite sporto klubą, kuriame visiems skiriama vienoda programa, galite sau ir pakenkti. Labai svarbu taisyklingai atlikti pratimus. Žinoma, nebūtina rinktis treniruoklių salę. Gal būt Jums patinka grupiniai užsiėmimai, tad galite lankyti funkcines treniruotes, pilatesąkangoo jump treniruotes, zumbą ar kitokios rūšies užsiėmimus. Svarbiausia, kad Jums tai patiktų. Jei atrasite patinkančią sporto rūšį, darysite tai su nori, pamatysite, kaip pasikeis Jūsų savijauta, taip pat pasieksite efektyvesnių rezultatų.  

Kai kuriems žmonėms patinka sportuoti namuose. Todėl dalinamės video - tai paprasti pratimai, kurie padės sustiprinti kūną ir efektyviau lieknėti. 

Jei sportuoti Jums visiškai nepatinka, pasistenkite daugiau judėti. Eikite kasdien pasivaikščioti, važinėkitės dviračiu, riedučiais, čiuožkite ant ledo, vietoje lifto rinkitės laiptus. Bet koks judėjimas naudingas.  

Atminkite, kad svorio metimas efektyviausias, kai tam skiriate maksimalias pastangas. Jei derinsite mityba ir būsite fiziškai aktyvūs ne tik sulieknėsite, bet ir puikiai jausitės.