Pusryčiai - kodėl juos reikia valgyti?  

Amžinas klausimas apie pusryčius - valgyti juos ar ne? Tai tokia pati dilema, kaip ir kas atsirado pirmesnis - kiaušinis ar višta. Pusryčių nauda dažniausiai domisi žmonės, kurie jų atsisako. Yra tikrai ne vienas žmogus, kuris ryte tiesiog nenori pusryčių. Ar tai teisingas pasirinkimas ir ką rekomenduoja pasaulio specialistai papasakosime žemiau. Beje, straipsnio pabaigoje Jūsų laukia DOVANA! 

Nevalgau pusryčių - ar tai blogai?  

Be galo dažnai mūsų klausia – ar blogai, jei nevalgau pusryčių? Vienareikšmiškai teigti, kad tai yra blogai, negalima. Tačiau vertėtų žinoti, kas nutinka, kai nevalgote pusryčių:  

  • lėtėja medžiagų apykaita 
  • gali sumažėti cukraus kiekis kraujyje  
  • gali atsirasti energijos trūkumas 
  • didesnė persivalgymo tikimybė po pietų  

Pusryčiai mūsų organizmą aprūpina energija visai dienai. Valgant ryte suaktyvinama medžiagų apykaita, jaučiamas didesnis aktyvumas, lengviau dirbant tiek fizinį, tiek protinį darbą. Nepavalgius pusryčių, padidėja tikimybė, kad persivalgysite vakare. Per pietus dažniausiai skubame, todėl pavalgome be papildomų užkandžiavimų. Tačiau vakare organizmas nori atsiimti ir maisto suvalgoma daug daugiau. Taip pat organizmas po pietų reikalaus angliavandenių, kadangi jaus energijos trūkumą. Štai tuomet ir prasideda vakarinis užkandžiavimas, saldumynai ir pan. Valgant pusryčius sumažinsite riziką priaugti svorio. 

Žmonės, kurie nevalgo pusryčių dieną dažniau jaučiasi mieguisti ir pavargę, gali šalti galūnės.  

Žinoma, jei vos tik atsikėlus pusryčiauti nesinori – neverskite savęs per prievartą. Pusryčiaukite kiek vėliau. Atsikėlę ryte išgerkite stiklinę šilto vandens, galima įsidėti riekelę citrinos ar įmaišyti šiek tiek medau. Šiltas vanduo padės pabudinti organizmą, suaktyvins žarnyno veiklą, pagerins Jūsų savijautą.  

Kodėl nesinori pusryčių?  

Pusryčių dažnai nesinori, jei prisivalgoma vakare. Skrandis apsunksta ir per naktį nespėja visko suvirškinti. Kai kurie žmonės nevalgo pusryčių, kadangi junta pykinimą. Tačiau tai nebūtinai reiškia, kad nenorite valgyti. Pykinti gali ir tuomet, kai esate alkanas. Tačiau dažnai žmonės alkio jausmo neatpažįsta. Dar kiti žmonės nevalgo pusryčių dėl to, kad po to sunkiau sulaukti pietų. Tai normali organizmo reakcija, kadangi pagreitėja medžiagų apykaita. Tad tarp pusryčių ir pietų užkaskite.  

Ką valgyti pusryčiams?  

Pusryčiai reikalingi, kad gerai jaustumėmės. Tad skanus ir sveikas maistas ryte garantuos gerą savijautą visą dieną. Pusryčiai turi būti maistingi. Todėl jei ryte suvalgote tik jogurto ar kokį vaisių, to tikrai nepakanka. Rytą turėtumėte valgyti grūdinius produktus. Idealu, jei jie bus pilno grūdo. Ryte tinka duona, košės. Grūdiniuose produktuose gausu mūsų organizmui reikalingų angliavandenių, skaidulinių medžiagų bei įvairių vitaminų.  

Pusryčiams puikiai tiks pilno grūdo košės ir dribsniai. Košes pagardinkite įvairiais priedais, kad ilgiau jaustumėte sotumą. Košę galite gardinti uogomis, vaisiais, sėklomis, sūriu, alyvuogių aliejumi ar trupučiu sviesto. Nerekomenduojame rinkti manų, kuskuso ar ryžių (šlifuotų) košių. Jos mažai naudingos.  

Pusryčiams galite rinktis ir sumuštinius su pilno grūdo duona. Ant duonos galite dėti kiaušinį, avokadą, žuvį, pomidorus, salotas, daigus ir kitus priedus.  

Ryte tiks ir varškė, pagardinta uogomis ar sėklomis. Taip pat galite valgyti jogurtą su namie ruošta granola 

Svarbiausia, kad neverstumėte valgyti savęs tai, ko nemėgstate. Maistas turi būti skanus ir estetiškai pateiktas. Atraskite tai, kas tinkamiausia ir skaniausia Jums.  

Jei iki šiol nevalgėte pusryčių, tačiau suprantate jų svarbą, pabandykite prie jų pratintis pamažu. Pradžioje suvalgykite mažesnes porcijas. Organizmui reikia laiko priprasti prie naujo rėžimo.  

Idealu, jei vakarienė nebus per daug soti ir nevalgysite papildomų užkandžių. Tuomet ryte pusryčiausite su malonumu. Suprantama, kad labai sunku išsiugdyti įprotį neužkandžiauti vakarais. Jei labai sunku, mūsų patarimas - išgerkite skaidulų. Skaidulos suteiks sotumo jausmą, pagerins žarnyno darbą ir sumažins pilvo pūtimą. Išbandykite - jau po kelių dienų bus daug paprasčiau atsisakyti vakarinio užkandžiavimo ir pamiršite, kas yra alkis. Daugiau apie maistines skaidulas 

JŪSŲ DOVANA 

Dabar, žadėta dovana! Dovanojame NEMOKAMĄ konsultaciją. Paskambinkite mums tel. +370 624 04667 arba parašykite el. paštu info@zaliojidezute.lt - pakonsultuosime Jus sveikos gyvensenos klausimais.