Patarimai kaip numesti svorio

Nesėkmingas svorio metimas yra viena dažniausių problemų su kuria susiduriame (sužinokite, kokias problemas padedame išspręsti). Atrodo, laikotės dietos, valgote mažai - svoris nukrenta, bet trumpam ir po kurio laiko matote, kad kilogramai sugrįžo. Norime pasidalinti patarimais ir įžvalgomis, kurios tikimės padės Jums pakeisti požiūrį į dietas ir drastišką svorio metimą.

Lieknėjimas neturi būti nei greitas nei toks, kuriuo kardinaliai turėsite viską pakeisti. Čia svarbiausia sveikesnių įpročių įvedimas į Jūsų dienos rėžimą mažais žingsniais. Todėl, kad staigiai pakeitus gyvenimo būdą taip pat greitai nuo to pavargstame ir sugrįžtame prie senųjų įpročių. Tad ką daryti, kad taip nenutiktų, o numestas svoris nesugrįžtų? 

Stebėkite ką ir kada valgote

Kad ir kaip keistai skamba patarimas stebėti ką ir kada valgote, tai yra būtina (sužinokite daugiau apie mitybą). Pradžioje turite susigaudyti iš kur ateina papildomos kalorijos, ko suvalgote per daug ar ko trūksta. Geriausia jei su specialistu susidėliosite mitybos planą bent vienam mėnesiui. Po jo bus jau lengviau susigaudyti ką ir kaip reikia valgyti. Pirmą mėnesį kasdien sekite tai ką valgote. Užsirašykite visus užkandžius ir valgymus. Taip save sekant pamatysite kur dažniausiai nuklystate. Kai savęs nestebime, atrodo, kad valgome visai nedaug. Bet pradėjus užsirašinėti, pamatysite kaip sąraše atsiranda netikėtai daug nenaudingų užkandžių. Pabandykite save pastebėti bent savaitę. Tai ne tik padės sužinoti ką darote ne taip, bet ir šiek tiek save sukontroliuosite.

Atraskite sau tinkamiausią valgymo rėžimą

Yra labai daug teorijų kaip žmogui reikėtų maitintis. Ir kiekviena jų teigia skirtingus dalykus. Vieni sako, kad turėtumėte valgyti bent 5 – 6 kartus per dieną, kiti, kad užtenka 2 – 3, dar kiti rekomenduoja protarpinį badavimą. Kas tinka vienam, nebūtinai tiks kitam.

Mes vis tik rekomenduotume valgyti bent 3 kartus per dieną. Jei laikysitės rėžimo ir valgysite visada panašiu laiku ir normaliomis porcijomis, vakare sumažinsite norą užkandžiauti. Jei nevalgote pusryčių, nieko baisaus. Kiekvieno organizmas yra skirtingas, todėl nebūtina savęs per prievartą versti valgyti. Iki pirmo valgio gerkite vandens, kitų skysčių. Tik siūlytume tuomet tarp pietų ir vakarienės įtraukti papildomą užkandį.

Jei esate iš tų, kurie vakare nori užkandžiauti (sužinokite, kas efektyviai padeda sumažinti užkandžiavimą vakarais) - rinkitės sveikesnius užkandžius, kurie turi mažai kalorijų, bet tuo pačiu yra naudingi organizmui. Tam puikiai tiks agurkas, morkytės, galima pasidaryti ir padažą iš natūralaus jogurto. Užkandis bus ir skanus ir sveikas. Taip pat alkiui numalšinti puikiai tinka ir stiklinė kefyro. Baltymai vakare yra geras pasirinkimas.

Jei sureguliavus savo dienos mitybos rėžimą (skaitykite daugiau apie mitybos rėžimą) jaučiate, kad lengviau nebeužkandžiauti vakarais – puiku. Reiškia organizmui tetrūko tvarkingo dienos rėžimo.

Svarbiausia yra įsiklausyti į savo organizmą. Jei įsivesite rėžimą, labai greitai pajausite kas Jums tinka ir kas ne. Nes pakeitus mitybą įvairūs nemalonūs pojūčiai gali būti jaučiami iki savaitės - t.y. pilvo pūtimas, vidurių užkietėjimas ir panašiai. Paprastai tai nutinka, kadangi pasikeičia maisto racionas. Organizmas reaguoja į pokyčius, tačiau jis turi greitai normalizuotis. Tuomet jausitės puikiai. Tačiau tokiu atveju, kai įvairūs pašaliniai pojūčiai nesitraukia ilgesnį laiką rekomenduojama grįžti prie senos mitybos ir žiūrėti kas netiko naujoje arba apsilankyti pas gydytoją.

Valgykite namuose

Gal ir keistai nuskambės mūsų patarimas, bet jei tik turite galimybę pasistenkite dažniau valgyti namuose gamintą maistą. Neretai kavinėse ar restoranuose patiekalai nėra tokie sveiki, juose gausu nesveikų riebalų, porcijos būna didesnės nei reikėtų. Taip pat visada kyla pagunda desertui.

Namuose gamindami maistą žinosite ką dedate ir jis bus daug sveikesnis (mes esame už sveikus, natūralius produktus - skaitykite daugiau apie mus). Be to, galėsite pasigaminti būtent tokią porciją, kokios reikia. Kiek ir ko reikėtų valgyti Jums gali padėti sužinoti mitybos specialistas. Jis sudarys Jums pritaikytą mitybos planą, kuriuo vadovaudamiesi maitinsitės. Jei plano laikomasi sąžiningai numetama ne tik svorio, bet ir pagerėja organizmo veikla, pagražėja oda, atsiranda daugiau energijos. Be to, pamažu priprantama prie sveikesnės mitybos ir vėliau lengviau laikytis tokio rėžimo kasdien.

Tiesa, namuose valgydami žmonės dažnai mėgsta užsiimti pašaliniais dalykais. Dažnai valgant žiūrimas televizorius, skaitoma ar kalbama telefonu. Deja, bet geriausia bus jei valgymo laikas bus skirtas tik valgymui. Atliekant pašalinius darbus dėmesys nukrypsta kitur, todėl net nepastebime kaip suvalgome daugiau maisto.

Gerkite daugiau skysčių

Turbūt jau daug kartų girdėta frazė - vartokite daugiau skysčių. Tačiau, kad ir kaip ji atsibodusi, ją kartoti reikia. Nors dauguma jau stengiasi išgerti daugiau vandens, tačiau nemaža dalis žmonių neišgeria pakankamo kiekio skysčių.

Žmogui rekomenduojama išgerti apie 2 l vandens per dieną. Sportuojantiems ar užsiimantiems aktyvia fizine veikla jo reikėtų suvartoti dar daugiau. Kava, arbata, sultys ir kiti skysčiai nesiskaito. Atvirkščiai, tokie gėrimai kaip kava ar arbata iš organizmo išvaro skysčius lauk. Todėl jei išgėrėte puodelį kavos, nepamirškite ir stiklinės vandens, kad atstatytumėte balansą organizme.

Kaip išgerti daugiau vandens? Vieniems tai paprasta, o štai kiti tikrai vargsta. Tiems, kas tiesiog pamiršta yra puikių programėlių, kurios primena, kad reikia išgerti vandens. Taip pat padeda graži gertuvė, kurią būtų patogu nešiotis kartu. Na, o jei vanduo Jums tiesiog neskanus – ne bėda. Paskaninkite jį mėtomis, citrinomis, uogomis, apelsinais, imbieru ar kitais ingredientais. Taip vanduo bus skanesnis ir gal būt Jums bus skaniau jį gerti.

Sumažinkite cukraus ir druskos vartojimą

Ne tik siekiantiems sulieknėti (sužinokite daugiau apie natūralius produktus lieknėjimui), bet ir tiems, kurie rūpinasi savo sveikata rekomenduojame kiek įmanoma labiau sumažinti cukraus ir druskos vartojimą.

Cukrus yra šiuolaikinių žmonių problema, kuri kasdien vis didėja. Nutunka vis jaunesni žmonės, vaikai. Taip yra todėl, kad daugumoje produktų yra pridėtinio cukraus – sultyse, saldžiuose jogurtuose, duonoje, pomidorų padaže ir kitur. O juk ir patys saldiname arbatą, kavą, blynelius ar kitus patiekalus. Taip per dieną gauname  cukraus perteklių, kuris ne tik svorio augimo kaltininkas, bet su laiku sukelia ir įvairias ligas. Todėl kiek įmanoma pasistenkite jo vengti.

Rinkitės natūralų jogurtą ir jį skaninkite šviežiomis uogomis, sultys spauskite patys arba pirkite tik tokias, kurios yra be jokių priedų, kiek įmanoma daugiau produktų gaminkitės patys. Taip pat atsisakykite cukraus kavoje, arbatoje ar kituose patiekaluose. Jei trūksta saldumo cukrų galite pakeisti į natūralų augalinį saldiklį - steviją.

Druska taip pat kenkia mūsų organizmui jei jos yra per daug. Organizmas labiau kaupia skysčius jei druskos yra per daug. Taip pat įprastą druską rekomenduojame pakeisti į himalajų, kuri yra sveikesnė ir neužsilaiko organizme kaip įprasta druska. Druskos rekomenduojama per dieną suvartoti ne daugiau nei 1 arbatinis šaukštelis.

Skysčiai taip pat yra kaloringi

Dažnai žmonės pamiršta, kad ir įvairūs skysčiai turi kalorijų. Tokie gėrimai kaip įvairios sultys, kava su pienu, kokteiliai taip pat yra kalorijos. Todėl būtina atkreipti dėmesį ką geriate dienos metu ir pagal tai susidėlioti dienos racioną. Jei norisi sulčių, jas pasirinkite užkandžiui (žinoma, geriausiai šviežiai spaustos, kad nebūtų pridėtinio cukraus). Kava geriausia mėgautis be pieno ir cukraus.

Kalbant apie alkoholinius gėrimus taip pat reikėtų nepamiršti, kad jie yra labai kaloringi. Mažiausiai kaloringas gėrimas sausas vynas. Beje, toks gėrimas kaip gira taip pat turi nemažai kalorijų.

Apdovanokite save už rezultatus

Jei užsibrėžėte tikslą numesti svorio, nepamirškite ir dovanos sau (sužinokite, kaip gauti dovanų mitybos planą). Taip turėsite papildomą motyvaciją. Tarkime už numestą kilogramą nusipirksite sau kažką gražaus. Taip pat puikiai veikia susitarimas su drauge (-u). Dviese visada lengviau, kadangi jausitės prieš kitą žmogų atsakingi ir nesinorės pasiduoti.

Sunkiausia būna pradžia, kadangi pakeisti įpročius reikia tikrai nemažai laiko. Vieniems tai nėra per daug sunku, o kitiems tikras iššūkis, tad nenuklysti ir nemesti visko tikrai sunku. Palaikymas visada labai svarbus. Lengviau būna kai pasimato pirmieji akivaizdesni pokyčiai.

Nesilaikykite dietos

Dažnai norint numesti svorio žmonės imasi itin drastiškų priemonių ir laikosi įvairių dietų - grikių, kefyro, kopūstų ir panašiai. Tačiau norint numesti svorio ne trumpam laikui ir nepakenkti savo sveikata nerekomenduojame imtis tokių dietų. Tokios dietos padės greitai numesti svorio, tačiau organizmas negaus pakankamai reikalingų medžiagų, o ir svoris po tokios dietos labai greitai grįžta į pradinę būklę.

Išmokite sveikiau maitintis, atsirinkti produktus ir skaityti etiketes (paskaitykite daugiau apie sveiką organizmo detoksikaciją). Sveika ir subalansuota mityba yra tai, kad tikrai veikia ir padeda ne tik sureguliuoti svorį, bet ir puikiai jaustis. Žinoma, norint, kad su laiku svoris negrįžtų sveika mityba turi būti Jūsų gyvenimo palydovė. Nuklysti tikrai galima ir kartais reikia. Paskanaukite ir tuo ką labai mėgstate - pasilepinti būtina. O tuomet vėl grįžkite prie sveiko maisto rėžimo. Šiais laikais internete gausu receptų ir tikrai nereikia valgyti vien salotų lapų ar sausos vištienos. Sveikas maistas yra įvairus, skanus ir naudingas.

Nepamirškite organizmo valymo

Tam, kad greičiau pasiektumėte norimų rezultatų su sveikai mityba, prieš tai rekomenduojama išsivalyti organizmą nuo toksinų, perteklinių skysčių ir kitų susikaupusių nenaudingų medžiagų. Dabar tai padaryti galima įvairiausiais būdais, tereikia išsirinkti tai kas priimtiniausia Jums. Žinoma, svarbu nepamiršti, kad tai turi būti saugus ir natūralus būdas tai padaryti.

Įprastai, net ir sveikai maitinantis rekomenduojama organizmą išsivalyti reguliariai du kartus per metus. Nes kad ir kaip sveikai maitinsitės, produktai parduotuvėse nėra tiek ekologiški, kad galėtume teigti jog tikrai valgome visiškai švarų maistą. Todėl organizmui reikia papildomų priemonių (skaitykite daugiau apie priemonę, kuri padeda puikiai jaustis), kurios išvalo žarnyną ir padeda sureguliuoti virškinimo sistemą. Po tokio proceso lengviau įsisavina vitaminai bei mikroelementai gaunami iš maisto, jaučiama daugiau energijos. 

Atminkite, kad svorio metimas neturi kelti streso. Jokios drastiškos dietos neatneš Jums naudos. Iš esmės turite stengtis pakeisti savo mitybos racioną, papildyti jį sveikesniais produktais bei nepamiršti daugiau judėti. Jei nemėgstate sporto - rinkitės ilgus pasivaikščiojimus gamtoje.